بورسبورس اوراق

۴۲۴ریال سود تلفیقی «کرازی» برای هرسهم

 

شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی برای یکسال مالی سود تلفیقی هرسهم را ۴۲۴ریال اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی در اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود تلفیقی هرسهم را ۴۲۴ریال اعلام کرد. در حالی که «کرازی» برای هرسهم شرکت اصلی توانسته ۴۴۹ریال سود بسازد.

این شرکت در صورت های مالی تلفیقی خود سود عملیاتی را ۴۵۹میلیارد ریال، سود خالص را ۳۶۰میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی ۶۸۲میلیارد ریال است.

«کرازی» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ داشته است اعلام کرد که افزایش نرخ محصولات دارویی داخلی (۱۵درصد) و افزایش نرخ محصولات غیر دارویی بستگی به افزایش بهای تمام شده خواهد داشت، نرخ فروش‌های صادراتی هم بسته به سیاست‌های ارزی دولت تغییر می‌یابد. همچنین پیش‌بینی می شود برخی از مواد اولیه با توجه به شرایط بازار به صورت موردی افزایش داشته باشد.

این شرکت در گزارش خود به تشریح وضعیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر پرداخته و اعلام کرد که شرکت شیشه بسته‌بندی تاکستان طبق مجمع فوق‌العاده مورخ ۱۱خرداد۱۳۹۸ در شرکت شیشه دارویی رازی ادغام خواهد شد و به جای محاسبه سود تقسیمی شرکت شیشه بسته‌بندی تاکستان در درآمد سرمایه‌گذاری هر کدام از سرفصل‌های سود و زیان این شرکت با سرفصل‌های سود و زیانی شرکت اصلی جمع می شود و عملا EPS شرکت تاکستان جایگزین DPS این شرکت در صورت‌های مالی شرکت اصلی می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا