صنعت، معدن، تجارت

ساختار G3 زیرساخت کلید عمومی کشور راه­ اندازی شد

ساختار G3 زیرساخت کلید عمومی کشور راه­ اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پیرو مصوبات بیست و ششمین جلسه شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور، جزئیات طرح ارتقاء و جایگزینی مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه در کمیته نظارتی شورا مورد بحث و بررسی تفصیلی قرار گرفت و نهایتاً در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ جزئیات طرح مذکور به تصویب این کمیته رسید. در همین راستا و پیرو مصوبات جلسه مذکور ساختار G3 زیرساخت کلید عمومی کشور با حضور اعضای کمیته نظارتی شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور راه­ اندازی و گواهی مرکز ریشه در ساختار جدید صادر گردید.

ساختار G3 زیرساخت کلید عمومی کشور دارای سطح فنی و امنیتی بالاتری نسبت به ساختار G2 می باشد. با راه ­اندازی این ساختار امکان برآورده شدن بسیاری از نیازهای فنی که در ساختار G2 قابل دستیابی نبودند، فراهم می ­گردد و مرکز ریشه و مراکز میانی ذیل آن، امکان صدور گواهی های دیجیتالی با کاربردهایی مانند امضای دیجیتال را همراستا با استانداردهای معتبر این حوزه خواهند داشت.

 

شایان ذکر است مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه، وابسته به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تنها مرکز ریشه معتبر در زیرساخت کلید عمومی کشور است که مجوز خود را در اولین جلسه شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور در سال ۱۳۸۶ از این شورا دریافت نموده است. مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی فعال در زیرساخت کلید عمومی کشور، با دریافت مجوز از شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی، ذیل این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا