امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

منابع مالی کافی برای مبارزه با ملخ‌ها تامین نشده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، گفت: مبارزه با ملخ نیاز به سم، سمپاش و نیروی انسانی دارد، متاسفانه تاکنون منابع کافی به این منظور در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۵ خرداد ماه) کمیسیون، گفت: اولین دستور کار نشست امروز در خصوص بررسی زوال مرکبات کشور بود، متاسفانه ریزش برگ و از دست دادن محصول برخی از درختان و مرکبات در سطح کشور آغاز شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارشناسان بین المللی از باغات مرکبات آسیب دیده در سطح کشور بازدید کرده اند، تصریح کرد: بخشی از آسیب به باغات مرکبات به واسطه تغییر اقلیم است و گرم شدن هوا در جنوب کشور آسیب‌های بیشتری را وارد کرده است.

همچنین بخوانید

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص هجوم ملخ‌ها و نحوه برخورد و مقابله با آنها نیز مسائلی مطرح شده است، ادامه داد: فاز دوم هجوم ملخ‌ها در حال شکل گیری است و در استان‌ها هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و جنوب فارس مقابله با آنها ادامه دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بخشی از مشکلات مبارزه با ملخ‌ها به واسطه کمبود اعتبار است، خاطرنشان کرد: مبارزه با ملخ نیاز به سم ، سمپاش و نیروی انسانی دارد، متاسفانه تاکنون منابع کافی به این منظور در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار نگرفته است، مقرر شد تمامی معاونت‌های جهاد کشاورزی گزارشی از اقدامات خود به کمیسیون ارائه کنند./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا