امور زیربناییراه و ساختمان

پکن صد ها فرودگاه جدید می‌سازد تا میلیونها چینی را به آسمان ببرد

سی ان ان گزارش داد : طبق پیش بینی تحلیلگران هوانوردی ، چین در ۲۰۳۵ یک چهارم کل مسافران هوایی دنیا را در اختیار خواهد داشت. دولت نه تنها باید تقاضای فعلی را تامین کند بلکه باید به فکر تقاضای آینده سفرهای هوایی هم باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، وقتی صنعت هوایی چین به سر تیتر خبرها رسید، بسیاری در مورد سرکش شدن مسافران، مشت زدن به یکدیگر ، کشتی گرفتن برای خروج از درهای اضطراری  در حین بلند شدن و سکه انداختن در موتور هواپیما برای خوش شانسی می نوشتند.

با این که این خبرها هم جذاب و هشدار دهنده بودند، ولی یک داستان دیگر را پوشش می دادند. با افزایش تعداد چینی هایی که می خواهند به آسمان بروند، صنعت پرواز چین باید با سرعتی بسیار زیاد توسعه یابد.

طی تقریباً یک دهه، چین از کشوری که تعداد کمی از مردمش سفر هوایی را تجربه کرده بودند، تبدیل به کشوری شد که میلیون ها تن از شهروندانش نه تنها در داخل بلکه به خارج از کشور هم سفر هوایی داشتند.

بزرگترین بازار هوانوردی دنیا

در حالی که چین تا سه سال آینده جای آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار سفرهای هوایی می گیرد ، به نظر می رسد اشتیاق این کشور برای هوانوردی همچنان رو به رشد باشد.

برای تامین این خواسته دولت چین یک برنامه ساخت فرودگاه را در پیش گرفته که با این وسعت تا حالا در جایی سابقه نداشته است. چین در حال حاضر حدود ۲۳۵ فرودگاه دارد ولی بسیاری از آنها ظرفیت افزایش تعداد مسافران و پروازها را ندارند. مقامات دولتی تخمین می‌زنند حدود ۴۵۰ فرودگاه دیگر در سراسر کشور تا ۲۰۳۵ لازم باشد.

طبق پیش بینی تحلیلگران هوانوردی ، چین در ۲۰۳۵ یک چهارم کل مسافران هوایی دنیا را در اختیار خواهد داشت. دولت نه تنها باید تقاضای فعلی را تامین کند بلکه باید به فکر تقاضای آینده سفرهای هوایی هم باشد.

در حالی که بیشتر این توسعه فرودگاهی در شهرها و مناطقی اتفاق می‌افتد که بسیاری از مردم  در داخل یا خارج حتی نام آنها را هم نشنیده اند، ساخت فرودگاه بین المللی چند میلیارد دلاری دکسینگ پکن وارد مرحله نهایی شده است. این فرودگاه که در سپتامبر ۲۰۱۹ افتتاح می شود، چهار باند فرود و یک پایانه دارد.

فرودگاه بین‌المللی کپیتال چین در حال حاضر با راه‌اندازی ۱۰۰ میلیون مسافر در ۲۰۱۸ دومین فرودگاه شلوغ دنیا پس از فرودگاه هارتسفیلد-جکسون آتلانتا است.

با افتتاح فرودگاه جدید دکسینگ، فرودگاه کپیتال پکن بسته نمی‌شود در عوض خطوط هوایی ایر چاینا و هاینان را مدیریت می کند و با افزایش تقاضای سفر‌های هوایی ظرفیت هوانوردی شهر را تقویت می کند.

چه مناطقی بیشتر به فرودگاه نیاز دارند؟

در حال حاضر به طور میانگین ۸ فرودگاه جدید هر سال در چین ساخته می شود. در حالی که برخی تاسیسات آنها در حال توسعه و به روز رسانی هستند، ولی این نگرانی وجود دارد که فرودگاه های قبلی انتظارات دنیای مدرن را برآورده نمی‌کنند.

تعداد فرودگاه های فعلی کم است و بطور ناموزونی در سراسر کشور پراکنده شده اند. تعدادی زیادی از فرودگاه های جدید در منطقه رودخانه یانگ تسه، در منطقه پکن-تیانچین-هبئی، گاندونگ- هنگ کنگ- ماکائو و شهرهای چانگ کینگ و چنگدو  ساخته می شوند. این مناطق پرجمعیت‌ترین مناطق چین هستند و فرودگاه‌های کمی برای حمل و نقل مسافران در آنها وجود دارد.

فرودگاه های جدید در غرب چین هم ساخته می شوند، جایی که تأسیسات کمی وجود دارد. این کار به توسعه این منطقه هم برای تجارت و هم برای گردشگری کمک می کند.

تامین حمل و نقل هوایی برای توسعه این مناطق و رسیدن به پیشرفت  متعادل اقتصادی در این مناطق ساحلی و مناطق دور افتاده تر حیاتیست.

کمک ۲۰ ساله آمریکا به صعود چین
صادرات ۶ میلیارد دلاری ایران به چین در ۴ ماه

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا