صنعت، معدن، تجارت

اعلام آمادگی سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه آل طه برای همکاری های همه جانبه

در دیدار ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و رضا اکبریان رئیس دانشگاه آل طه و همچنین غلامحسین بلندیان رئیس دانشکده علوم انسانی این دانشگاه، طرفین برای همکاری های همه جانبه اعلام آمادگی کردند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی،، در این جلسه، ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن بیان تاریخچه ای از فعالیت های این سازمان در خصوص پرورش مدیران در تراز جهانی اظهار داشت: هدف این دوره، پرورش و توسعه حرفه‎ای مدیران بنگاه‎های کشور براساس شایستگی‎های مورد نیاز برای هدایت بنگاه‎ها در تراز جهانی است، به گونه‎ای که قادر به ایجاد و توسعه کسب و کار با استانداردهای جهانی و تعاملات بین المللی در بازارهای پیچیده رقابتی باشند.
وی درخصوص مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان یادآور شد: سازمان مدیریت صنعتی برای تحقق مسئولیت‌ اجتماعی این سازمان و در راستای پاسخگویی به دغدغه های دولت اقدام به ایجاد “مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش‌آموختگان ” نموده است که ایجاد این مرکز، می تواند تکمیل کننده اهداف سازمان در راستای مهارت آموزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی و بکارگیری دانش آنها در بنگاه های اقتصادی باشد.
کیانی بختیاری در خصوص کنفرانس توسعه منابع انسانی گفت: اهداف اولیه این کنفرانس، ادبیات سازی، جریان سازی، تبادل تجربیات و دانش در حوزه مدیریت منابع انسانی بوده که خوشبختانه در این ۱۴ سال به آن دست یافته است. علاوه بر این یکی از ماموریت های عمده این کنفرانس، معرفی روندها و پارادایم های نوین منابع انسانی بوده که طی این سال ها استانداردها و موضوعات نوظهور را نیز معرفی کرده است و چهاردهمین دوره آن با موضوع “سرمایه انسانی و تحول دیجیتال (HRM 4.0)” ” برگزار گردید.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص انتشارات این سازمان اظهار داشت: واحد دانش و نشر وظیفه انتشار تازه‌های مدیریت را بر عهده دارد که جدیدا ۲۵ کتاب از برگزیده‌های مدیریت در جهان را که جایزه‌های بین المللی کسب کرده اند منتشر کرده ایم که در این زمینه نیز آماده همکاری در خصوص موضوعات مشترک هستیم. همچنین نشریه تدبیر که قدیمی ترین نشریه مدیریتی در کشور است و همچنین نشریه مسئولیت اجتماعی را منتشر می کنیم.
کیانی بختیاری با اشاره به برگزاری دوره های بین المللی این سازمان گفت: در حوزه آموزش با دانشگاه های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری داریم و دوره مدیریت اجرایی “HSE” (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) را برگزار می کنیم. همچنین بسیاری از دوره های جدید از جمله مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان ، مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت هوا- فضا؛ مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط با آلمان ها، مدیریت صندوق های بازنشستگی با ایتالیا، مدیریت تحول دیجیتال؛ مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاه ها و سازمان ها (CSR) ؛ مدیریت صنایع معدنی؛ مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی و مدیریت دانش مشتری(CKM) را راه اندازی کرده ایم.
در این جلسه غلامحسین بلندیان رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آل طه گفت: برنامه ریزی در کشور در حوزه صنعت باید برمبنای وضعیت های پیچیده و شرایط تحریم باشد و سازمان مدیریت صنعتی با توجه به تجربیات و اشراف به مسائل صنعتی و مدیریتی، می تواند در این زمینه ایفای نقش نموده و بعنوان مرکز اندیشه ورزی فعالیت کند که دانشگاه آل طه نیز آماده همکاری با سازمان در این خصوص هست.
در این جلسه رضا اکبریان رئیس دانشگاه آل طه نیز اظهار داشت: هدف ما ایجاد یک دانشگاه اسلامی است که به ارتقا سطح فرهنگ و دانش جامعه کمک نموده و در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مشارکت داشته باشد و زمینه ساز مشارکت همه جانبه مردم در امر گسترش و اعتلای آموزش و پژوهش کشور باشد. این دانشگاه علاوه بر آموزش، پژوهش و ارتباط با صنعت، امید آن دارد که بتواند به عنوان یک دانشگاه برتر پایبند به ارزش‎های اسلامی در گستره علوم دانشگاهی خدمتگزار جهان اسلام باشد.
در پایان طرفین برای انعقاد یک تفاهم نامه جامع و همه جانبه در خصوص موضوعات مشترک اعلام آمادگی کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا