انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۳/۰۶

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴ سنت افت به ۶۸ دلار و ۷۳ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین بر بازار سایه افکنده است، قیمت نفت پس از پشت سر گذاشتن بزرگترین کاهش هفتگی سال جاری در هفته گذشته امروز نیز شاهد کاهش بود، هرچند که کاهش تولید های اوپک مانع از افت بیشتر قیمت شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۸ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با ۴ سنت افت به ۶۸ دلار و ۷۳ سنت رسید.

به دنبال نگرانی از تبعات جنگ تجاری میان آمریکا و چین و احتمال کند شدن رشد اقتصاد جهانی، هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته بزرگترین افت قیمت سال ۲۰۱۹ را به ثبت رساندند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار نفت در موسسه اوآندای سنگاپور گفت: «احساس حاکم بر بازار در برابر هرگونه تشدید اوضاع در جنگ تجاری میان آمریکا و چین آسیب پذیر و شکننده است.»

بر اساس آمارهای اداره ملی آمار چین، در بحبوحه جنگ تجاری میان آمریکا و چین، میزان سوددهی شرکت های صنعتی چین در ماه آوریل به دلیل کند شدن تقاضا و افت فعالیت های تولیدی شاهد کاهش بود.

خبرگزاری شینهوا روز یکشنبه اعلام کرد، میزان فروش خودرو در چین، که یک عامل مهم در رشد تقاضای جهانی فرای نفت به شمار می رود، امسال بدون تغییر نسبت به سال گذشته به حدود ۲۸.۱ میلیون دستگاه خواهد رسید. سال گذشته بازار خودروی چین برای اولین بار در طی بیش از ۲ دهه گذشته کوچک شده بود. البته با توجه به اینکه میزان فروش ماهانه خودرو در چین برای دهمین ماه متوالی شاهد کاهش بوده است، پیش بینی عدم کاهش فروش سالانه خودرو در این کشور اندکی خوش بینانه به نظر می رسد.

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا