ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فقط مسافران واقعی امکان ثبت و واردات گوشی موبایل دارند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رد بازشدن دوباره سایت واردات گوشی تلفن همراه مسافر گفت: سایت واردات مسافری گوشی تلفن همراه تنها به مسافران واقعی امکان ثبت و ورود گوشی را می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  حمیدرضا دهقانی نیا افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز براساس آخرین جلسه خود در وزارت کشور با حضور وزیر کشور به عنوان مسئول اطلاع رسانی دولت مقرر کرد که از انتهای اردیبهشت دیگر امکان ثبت گوشی‌های تلفن همراه برای غیرمسافر‌ها در سایت مسافری گمرک وجود نداشته باشد.

وی گفت: از انتهای اردیبهشت به بعد یعنی از اول خرداد ۹۸ ارتباط بین گمرک ایران و نیروی انتظامی برقرار شد و تنها افرادی که صرفا مسافر واقعی هستند امکان استفاده از ۸۰ دلار معافیت مسافری را داشته و دیگر امکان ثبت گوشی برای کسانی که مسافر نبودند وجود ندارد.

دهقانی نیا افزود:چند روز قبل هم در جلسه‌ای با حضور معاون ستاد آقای هندیانی و تمامی واردکنندگان رسمی گوشی تلفن همراه و همچنین رئیس اتحادیه لوازم جانبی مقرر شد تا در صورتی که حاکمیت همچنان جلوی قاچاق گوشی تلفن همراه به داخل کشور را بگیرد شرکت‌های واردکننده رسمی هم دست به کار شده و با واردات رسمی گوشی تلفن همراه جلوی کمبود این محصول در بازار را بگیرند.
وی گفت: واردات رسمی هم برای مصرف کننده دارای مزیت است و هم برای حاکمیت، به این صورت که اگر واردات رسمی باشد مصرف کننده می‌تواند خدمات پس از فروش و ضمانت گوشی خریداری شده خود را تمام و کمال از نمایندگی درخواست کند و همچنین تنها در صورت واردات رسمی گوشی حاکمیت می‌تواند حق و حقوق دولتی خود را به صورت شفاف دریافت کند و تنها کسانی که ضرر می‌کنند قاچاقچیان هستند.
­سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: تنها در دو ماهه اول سال ۹۸ روزانه تا ۸ هزار گوشی تلفن همراه در سامانه مسافری ثبت شده که این خود نشان دهنده میزان قاچاقی است که از این طریق انجام شده است و ممکن نیست کسی باور کند که در دو ماه گذشته روزی ۸ هزار مسافر خارجی به کشور وارد شده اند.

همچنین بخوانید

دهقانی نیا تاکید کرد: شایعات هفته گذشته مبنی بر بازشدن دوباره سامانه مسافری برای همه افراد کذب است و برای پی بردن به منبع این شایعات باید به این موضوع اندیشید که چه کسی از بازشدن این سامانه سود می‌برد چراکه در صورت بازشدن این سامانه نه حاکمیت و نه مردم به حق و حقوق خود نمی‌رسند پس بازهم تاکید می‌کنم که تنها قاچاقچیان از بازشدن این سامانه سود می‌برند.
وی افزود: واردات شفاف و قانونی تنها راه جلوگیری کردن از قاچاق در حوزه گوشی تلفن همراه است و سایت مسافری واردات گوشی همراه به هیچ وجه دوباره برای غیرمسافر‌ها بازنخواهد شد.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به شایعاتی مبنی بر بازشدن دوباره سایت واردات گوشی تلفن همراه مسافر گفت: این شایعات کذب است و سایت واردات مسافری گوشی تلفن همراه بعد از این تنها به مسافران واقعی امکان ثبت و ورود گوشی را می‌دهد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا