ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

باگ امنیتی مودم‌های اینترنتی کار هکرها را ساده می‌کند

کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که یک باگ امنیتی در روترهای اینترنت وای فای ساخت شرکت TP Link وجود دارد که نفوذ هکرها به اطلاعات کاربران موردنظرشان را تسهیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به آنکه اخیراً مسائل مربوط به امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران اهمیت خاص و بسزایی یافته و از طرفی دیگر سرقت اطلاعات مالی و شخصی و نفوذ به حساب‌های کاربری افراد در محیط اینترنت و فضای مجازی نیز رو به افزایش گزارش شده و هر روزه اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حساب‌های بانکی و اطلاعات شخصی افراد منتشر می‌شود، حالا به تازگی کارشناسان امنیتی دریافته و اعلام کرده‌اند که یک آسیب پذیری و باگ امنیتی در مودم و روترهای اینترنت وایرلس (وای فای ) توسعه داده شده توسط شرکت چینی تی پی لینک (TP-Link) وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد به اطلاعات کاربران موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.

انتشار این خبر می‌تواند خبر بسیار ناگواری برای میلیاردها کاربری که از مودم‌های وای فای این شرکت معروف و بزرگ استفاده می‌کنند، به شمار بیاید چراکه به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد کنترل کامل روتر را از راه دور در دست بگیرند و به اهداف و اطلاعات موردنظر خود دست یابند.

همچنین بخوانید

این روزها که آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی در سیستم و نرم افزارهای مختلفی کشف و اعلام می‌شود، محققان امنیت سایبری سعی دارند بدین وسیله کاربران را از حملات احتمالی هکرها و دسترسی آنها به اطلاعات شخصی خود آگاه کرده و جلوی خطر نقض حریم خصوصی کاربران را بگیرند.

همچنین با انتشار این گزارش‌ها شرکت‌های توسعه دهنده مربوطه با انتشار زود هنگام یک نسخه به‌روزرسانی شده به برطرف کردن آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی مربوطه خواهند پرداخت.

بر اساس گزارش وب سایت hackernews، به گفته محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری، این شرایط زمانی بحرانی می‌شود که هکرها و مجرمان سایبری بتوانند از این آسیب پذیری و ضعف امنیتی به صورت گسترده‌ای استفاده کنند.

مدت‌هاست که محققان و پژوهشگران بسیاری از امنیت ضعیف پروتکل‌های مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای می‌گویند و همواره به کاربران وای‌فای هشدار می‌دهند که به امنیت سایبری در مودم‌های خانه یا محل کارشان اطمینان نکنند.

نکته جالب اینجاست که این هکرها از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون در حال استخراج و کسب اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران از طریق روتر های وای‌فای و سایر دستگاه‌های الکترونیکی برند سیسکو بوده و شناسایی هم نشده‌اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده، حملات سایبری و هک از سال ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا