بانک و بیمهبورس اوراقطلا و ارز

مقایسه قیمت‌ها در فروردین سال‌های ۹۷ و ۹۸/ سهام، دلار و سکه رکورد زدند

مقایسه قیمت ها در فروردین امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته نشان می‌دهد که شاخص ارزش سهام، قیمت دلار و نرخ میانگین سکه، بیشترین رشد را داشته و پس از این سه، قیمت یورو و مسکن بیشترین رشد را داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، بر اساس آمار بانک مرکزی و به دنبال داده‌های مرکز آمار ایران، در اردیبهشت ۱۳۹۸ ، شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی کل کشور ۱۷۳.۵ و تغییرات آن نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷    حدود ۵۲.۱ درصد بوده است. این شاخص برای خانوارهای شهری در اردیبهشت ۱۳۹۸ با ۵۰.۷ درصد رشد نسبت به فروردین ۱۳۹۷ به ۱۷۲ و برای خانوارهای روستایی با ۵۹.۶ درصد رشد به ۱۸۱.۹ رسیده است.

بر اساس این گزارش میانگین نرخ سکه طرح قدیم در فروردین امسال به رقم ۴.۶ میلیون تومان رسیده که با احتساب میانگین نرخ ۱.۷ میلیون تومانی آن در فروردین ۹۷، شاهد رشد ۱۶۷.۲ درصدی آن طی یکسال گذشته بودیم. این درحالی است که میانگین نرخ سکه طرح جدید نیز در فروردین امسال ۱۷۰.۲ درصد به ۴.۸ میلیون تومان رسید.

علاوه بر این میانگین نرخ هر دلار در بازار آزاد تهران در فروردین ۹۷، ۵ هزار و ۸ تومان بود که این نرخ میانگین در فروردین امسال به ۱۳ هزار و ۵۵۳ تومان رسید که حاکی از رشد ۱۷۰.۶ درصدی دارد.

همچنین در میانگین نرخ هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده، بازار پایتخت رشد ۱۰۳.۹ درصدی را تجربه کرد و میانگین نرخ هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده شهر تهران از ۵.۵ میلیون تومان به ۱۱.۳ میلیون تومان رسید.

به گزارش اتاق بازرگانی تهران، اما بیشترین افزایش در فروردین امسال به نسبت فروردین ۹۷، در بازار سهام رخ داد به طوریکه شاخص ارزش سهام معامله شده با احتساب ارزش ۱۰۰ برای ارزش سهام سال ۹۵، بیش از ۷۹۸ درصد رشد داشته است.

جهش ۵۶۰۰ هزار واحدی شاخص بورس

علاوه بر این، تعداد سهام معامله شده در فروردین ماه امسال نیز حاکی از رشد ۵۶۳ درصدی به نسبت فروردین سال ۹۷ است.

بر اساس این گزارش، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور بیش از ۵۱ درصد رشد داشته و این شاخص برای خانوارهای شهری رشدی ۵۰ درصدی و برای خانوارهای روستایی رشد ۵۹.۴ درصدی را طی دو فروردین متوالی اخیر ثبت کرده است.

شرح فروردین ۹۷ فروردین ۹۸ درصد تغییرات
میانگین نرخ سکه طرح قدیم (میلیون تومان) ۱.۷ ۴.۶ ۱۶۷.۲
میانگین نرخ سکه طرح جدید (میلیون تومان) ۱.۸ ۴.۸ ۱۷۰.۲
میانگین نرخ دلار در بازار آزاد شهر تهران ۵۰۰۸ ۱۳۵۵۳ ۱۷۰.۶
میانگین نرخ یورو در بازار آزاد شهر تهران ۶۰۹۷ ۱۵۰۴۵ ۱۵۲.۷
بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران (میلیون تومان) ۵.۵ ۱۱.۳ ۱۰۳.۹
شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام ۱۳۹۵=۱۰۰ ۳۷.۳ ۳۳۵.۱ ۷۹۸.۷
شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام ۱۳۹۵=۱۰۰ ۴۵.۶ ۳۰۲.۵ ۵۶۳.۱
شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور ۱۳۹۵=۱۰۰ ۱۱۲.۹ ۱۷۰.۹ ۵۱.۴
شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری ۱۳۹۵=۱۰۰ ۱۱۲.۹ ۱۶۹.۳ ۵۰
شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی ۱۳۹۵=۱۰۰ ۱۱۲.۹ ۱۸۰.۱ ۵۹.۴
شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی استان تهران ۱۳۹۵=۱۰۰ ۱۱۳.۶ ۱۷۰.۸ ۵۰.۴

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا