ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اپلیکیشن آموزش سلامت طراحی و تولید شد

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی نرم افزاری را برای حوزه آموزش سلامت تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مرتضی ستار، مجری طرح با اشاره به طراحی و عرضه اپلیکشن آموزشی، گفت: اپلیکیشن تولید شده در حوزه آموزش سلامت و در محیط‌های اندروید و IOS قابل اجرا است و شامل بخش‌های مختلف از جمله “دانشکده مجازی”، “خدمات پزشکی”، “آزمون”، “فروشگاه آنلاین”، “آموزش سلامت عمومی و خصوصی”، “دوره‌های بازآموزی پزشکان و پرستاران” و “دوره ضمن خدمت” می‌شود.

وی با اشاره به سابقه ۱۵ ساله شرکت در حوزه آموزش الکترونیک و کار با دانشگاه‌ها اظهار کرد: طی این مدت به یک سامانه آموزشی تحت موبایل احساس نیاز می‌کردیم، البته در این حوزه سامانه‌هایی بودند که همه تحت وب و ویندوز کار می‌کردند، لذا بر اساس تجربه، این طرح را با محتوای داخلی نوشتیم که در حال توسعه و به‌روز رسانی است.

مجری طرح درباره بازار هدف این محصول دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: این اپلیکیشن هم‌اکنون در حوزه سلامت فعالیت می‌کند، اما ساختار آن قابل تغییر و بازار آن قابل توسعه است؛ در حال حاضر رایزنی‌هایی با سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه شهید بهشتی و شرکت‌های نفت و پتروشیمی انجام داده‌ایم که برای هر کدام از آنها آیکون‌های این اپلیکیشن قابل طراحی و تغییر است.

ستار ادامه داد: یکی از آیکون‌های این محصول دانش‌بنیان، آموزش نسخه‌خوانی است که مردم عادی هم می‌توانند این دوره‌ها را بگذرانند و نسخه‌خوان شوند و نیاز نیست حتماً داروساز باشند.

وی با بیان اینکه در مرحله نمونه‌سازی این محصول از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شده است، یادآور شد: این نرم افزار به سمت “گیم لرنینگ” (بازی‌های آموزشی) توسعه خواهد یافت تا از طریق بازی، آموزش‌های لازم ارائه شود.

ستار همچنین اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و چشم‌انداز شرکت، این اپلیکیشن و سامانه آموزشی، قابلیت استفاده برای خانواده‌های دارای بیماری خاص و از جمله اوتیسم را هم دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا