بورسبورس اوراق

تقویت یک واحدی شاخص کل بورس/ تکاپو برای برگرداندن یک بخشنامه مالیاتی

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بازار سهام امروز با تحرک بازارگردان‌ها در نمادهای معاملاتی پیشرو و شاخص‌ساز شاهد اصلاح تکنیکی نماگرهای خود بود. بازاری که ترجیح می‌داد با وجود حمایت‌ حقوقی‌ها و صندوق‌ها همچنان در میان بازار دومی‌ها فعال باشد.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه ۹۵ با افزایش یک واحدی به رقم ۷۵ هزار و ۸۷۶ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با ۶۳ واحد شاخص روی رقم ۱۳ هزار و ۷۹۵ واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۹۹ واحدی عدد ۸۴ هزار و ۵۳۳ واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۸۴ واحدی به عدد ۵۲ هزار و ۹۱۱ واحد نزدیک شد که شاخص بازار دوم با ۵۱۰ واحد افزایش روی رقم ۱۶۷ هزار و ۳ واحد ایستاد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش ۴ واحدی عدد ۸۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی شیراز با ۴۷ واحد، همراه اول با ۴۱ واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با ۳۸ واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۳ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۱ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس امروز تهران به بیش از ۱۸۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸۹۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۶ هزار و ۹۵۴ نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پارس‌سوییچ، گروه صنعتی پاکشو، گروه صنعتی بارز، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، کارخانجات داروپخش، لابراتوارهای رازک، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، فارسیت اهواز، افرانت، قاسم ایران، فرابورس ایران، سیمان ممتازان کرمان، اوراق مشارکتی شهرداری اصفهان، اوراق مشارکتی شهرداری تبریز، اوراق اجاره رایتل از سوی ناظر بازار سهام در حالی بازگشایی شد که امروز هیچ نمادی در فهرست های متوقف‌ بازار قرار نداشت.

امروز همچنین ۱۰ درصد از کل سهام شرکت مدیریت انرژی امید تاوان هور روی تابلوی معاملات فرابورس ایران برای نخستین بار عرضه و به قیمت هر سهم ۱۷۸ تومان کشف قیمت شد. سهمیه هر معامله‌گر برخط در این عرضه اولیه تعداد ۲۳۰۰ سهم بود.

امروز در نماد معاملاتی بیمه رازی ۵ درصد از کل سهام این شرکت به قیمت پایه کل ۱۱ میلیارد تومان به وکالت از سهامدار عمده حقیقی به طور یکجا به خریدار حقوقی واگذار شد.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه به کمتر از ۴۰ میلیون سهم و به ارزش کمتر از ۱۰ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی میان کدهای تابع کد به کد شد.

در نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده بانک آینده نیز امروز ۱۷ میلیون سهم میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده حقوقی جابه‌جا شد. امروز گروه صنایع کاغذ پارس نیز با کد به کد شدن ۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان روبه‌رو بود. همچنین در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی امروز اندکی بیش از ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام همسو با بازارگردانی و حمایت صندوق‌ها و برخی حقوقی‌های بازار سهام شاهد حمایت تکنیکالی قیمت سهام در اغلب صنایع پیشرو بود.

در این راستا گروه خودرویی‌ها در حالی با اقبال خریداران سهام همسو با حمایت حقوقی‌های خود قرار گرفتند که کلیت معاملات سهام در این گروه چندان پرحجم نبود و حول و حوش صفر تابلو نوسان کرد.

در گروه پتروشیمی‌ها نیز امروز در حالی دبیر انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی از عدم ابلاغ نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی از سوی وزارت نفت ابراز گله کرد که گشایش نماد معاملاتی پتروشیمی شیراز بر اساس حراج قیمتی و همچنین اقبال خریدار حقوقی اما با فشار فروش سهام از سوی سهامداران اغلب حقیقی مواجه شد.

امروز گروه معدنی‌ها نیز پس از آنکه خبرهای امیدوارکننده در اوایل هفته برای بازارهای جهانی از بابت عدم تغییر نرخ بهره در ایالت متحده آمریکا منتشر شد امروز با درجا زدن دسته‌جمعی قیمت سهام در این گروه با تحرک نوسان‌گیران برای شناسایی بازدهی مواجه بود.

به گزارش فارس، بازار سهام در حالی امروز به کار خود پایان داد که انتشار برخی خبرها مبنی بر تلاش متولیان سازمان بورس و وزارت صنعت برای معافیت مالیاتی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها به افزایش امیدواری‌ها در بازار منتهی شد.

در این باره امروز برخی خبرهای تأیید نشده حاکی از نامه‌نگاری برخی نهادهای سیاست‌گذار با دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو بخشنامه سازمان مالیاتی کل کشور در زمینه مشمولیت مالیاتی بر حساب مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها حکایت داشت.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌حجم بود که مطابق با الگوهای چارتی ترجیح می‌داد تا برخی سهم‌های اصلاح قیمتی شده را مورد توجه خود قرار دهد، هر چند که بازار سهام همچنان تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک را در فضای کنونی بازار قابل اعتمادتر برای سرمایه‌گذاری می‌داند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا