ارتباطات و فناوري اطلاعات

حدود یک میلیون سیستم ویندوزی در معرض آسیب پذیری

نقص موجود در سرویس (Remote Desktop Protocol (RDP نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل ویندوز را با آسیب پذیری نقص BlueKeep مواجه کرده است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، به نقل از پایگاه اینترنتی ZDNet، مایکروسافت در ماه می ۲۰۱۹ هشدار داده است که مهاجمان سایبری می‌توانند از نقص BlueKeep مشابه فرایند کرم سوء استفاده و بدافزارها نیز برای توزیع و نشر خود از آن‌ها بهره‌برداری کنند.
باوجود سطح خطر این آسیب‌پذیری، هیچ حمله‌ای با استفاده از آن ثبت نشده است زیرا هیچ اکسپلویت عمومی که عوامل تهدید بتوانند توسط آن به حملات خود بپردازند، وجود ندارد. وصله‌های رفع این آسیب‌پذیری برای ویندوز XP، ویندوز ۷، سرور ۲۰۰۳ و سرور ۲۰۰۸ ارائه شده‌اند.
در ابتدا تعداد سیستم‌هایی که در معرض این آسیب‌پذیری بودند حدود ۷,۶ میلیون اعلام شده بود، اما در پژوهشی، مشخص شده است که تنها ۹۵۰ هزار سیستم در معرض آلودگی هستند اما با این‌حال این آسیب‌پذیری، تهدید مهمی به شمار می‌رود.
کارشناسان معاونت بررسی مرکز افتا، از سازمان‌هایی که از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنند خواسته اند تا هر چه سریعتر نسبت به اعمال وصله‌های منتشر شده برای نقص BlueKeep اقدام کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا