گردشگری

سفر خارجی ایرانی‌ها ۲۴ درصد کمتر شد

سیاست گران‌سازی سفرهای خارجی سرانجام به نتیجه رسید و تراز سفرهای خارجی ایرانی‌ها در پُر رفت‌وآمدترین ماه سفر، منفی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرودین‌ماه که طولانی‌ترین تعطیلات سال را در خود جای داده است، هر سال با موج بزرگی از سفرهای خارجی همراه می‌شد. از دو سال پیش با افزایش عوارض خروجی و نوسانات نرخ ارز و از سوی دیگر گران شدن نرخ بلیت هواپیما، روند کاهشی سفرهای خارجی آغاز شده است؛ تا جایی که با پایان تعطیلات نوروز ۹۸، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ۵۰ درصد کاهش پروازهای خارجی خبر داد.

ولی تیموری – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – نیز سرجمع آمار سفرهای خارجی را در ماه فرودین‌ماه به ایسنا اعلام کرد و گفت که سفرهای خارجی ایرانی‌ها در این ماه ۲۴.۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه کمتر شده است.

همچنین بخوانید

بنا بر آماری که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده در فروردین‌ماه سال ۹۷ حدود ۸۷۴ هزار نفر به خارج از کشور سفر کرده‌اند. درحالی فروردین امسال با تراز منفی ۲۱۴ هزار و ۳۱۹ نفر، این آمار به حدود ۶۶۰ هزار نفر رسید.

وضعیت آماری سفرهای خارجی ایرانی‌ها
فرودین ماه سال ۹۷ سال ۹۸ تراز درصد تغییرات
گردشگران خروجی ۸۷۴۶۳۳ ۶۶۰۳۱۴ -۲۱۴۳۱۹ -۲۴.۵۰

تیموری همچنین آمار گردشگران ورودی به ایران را در فروردین‌ماه امسال را با حدود ۳۳.۴۸ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۵۹۸ هزار نفر اعلام کرد.

تیموری به جزئیات دیگری از این آمار اشاره نکرد و در ادامه یادآور شد: در فروردین‌ماه سال ۹۷ نزدیک به ۴۴۸ هزار نفر به ایران سفر کردند.

وضعیت آماری گردشگران ورودی
فرودین‌ماه سال ۹۷ سال ۹۸ تراز درصد تغییرات
گردشگران ورودی ۴۴۸۶۰۹ ۵۹۸۷۸۹ ۱۵۰۱۸۰ ۳۳.۴۸

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا