امور زیربناییتعاون و اشتغال

ایجاد اشتغال برای ۴۶۶۶ نفر با تشکیل ۲۳۳ تعاونی در اردیبهشت امسال

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸، تعداد ۲۳۳ شرکت تعاونی و ۱ اتحادیه در این ماه تشکیل و ثبت شده اند. تعداد کل اعضاء تعاونی های مذکور ۵۸۷۰ نفر و تعداد شاغل۴۶۶۶ نفر و سرمایه اولیه حدود ۳۴ میلیارد ریال می باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  بر اساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸، تعداد ۲۳۳ شرکت تعاونی و ۱ اتحادیه در این ماه تشکیل و ثبت شده  اند که وضعیت فعالیت آنان در حال بهره برداری و یا در دست اجرا می باشند. تعداد کل اعضاء تعاونی های مذکور ۵۸۷۰ نفر و تعداد شاغل۴۶۶۶ نفر و سرمایه اولیه حدود ۳۴ میلیارد ریال می باشد. متوسط تعداد اعضاء و شاغل مربوط به این تعاونی ها به ترتیب ۲۵ و ۲۰ نفر می باشد.
دلایل ۱۹ گانه مخالفت بخش تعاون با بازنگری لایحه قانون تعاون

 بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استانهای فارس ۲۴ تعاونی و خراسان رضوی ۱۷ تعاونی تعلق دارد. بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده در فعالیت های “کشاورزی” و “صنعت” به ترتیب با ۶۳ و ۶۲ واحد می باشند. تعاونی های دارای فعالیت “سایر فعالیت های خدمات عمومی و اجتماعی” و “بهداشت و مددکاری اجتماعی” به ترتیب با ۱۳۱۰ و ۱۲۸۴ نفر دارای یشترین اعضا میباشد. همچنین بیشترین شاغل مربوط به تعاونی های دارای فعالیت “سایر فعالیت های خدمات عمومی و اجتماعی” و “صنعت”  به ترتیب با ۱۴۲۵ و ۸۰۴ نفر میباشد.

تعداد تعاونی های ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری (۲۳۳ واحد) در مقایسه با ماه گذشته (۱۱۳ واحد)، افزایشی معادل۱۰۶% دارد. تعداد اعضاء افزایشی معادل ۲۶۶%  و تعداد فرصت شغلی افزایشی معادل  ۲۳۴%  را به همراه دارند.

*مقایسه عملکرد ماه اردیبهشت ۱۳۹۸ نسبت به اردیبهشت ۱۳۹۷:

تعداد تعاونی های ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری (۲۳۳ واحد) در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل (۳۹۰ واحد)، کاهشی معادل ۴۰% دارد که این میزان برای تعداد اعضاء کاهشی معادل ۲۵%  و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل ۴۳%  را به همراه دارد.

لازم به ذکر است ویژگی های تفصیلی تمام تعاونی های ثبت شده کشور در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ توسط تمام کاربران ستادی و استانی که برایشان کاربری تعریف شده است قابل دسترسی می باشد.

منظور از شاغل در شرکتهای تعاونی در دست اجرا، پیش بینی اشتغال در صورت تشکیل تعاونی است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا