بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت طلا چرا پایین آمد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، حباب قیمت سکه تمام را حدود ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ابراهیم محمدولی گفت: امروز (۹ خرداد) قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۶۴۳ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۸,۰۰۰ تومان است.

او همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار را یک میلیون و ۸۲۶ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۴۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، علت کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته را به کاهش قیمت طلای جهانی مربوط دانست و اضافه کرد: کاهش قیمت دلار نیز روی کاهش قیمت طلا اثر می‌گذارد، چرا که این حوزه‌ها به صورت مکمل عمل می‌کنند.

محمدولی همچنین وجود نوسانات در بازار را علتی برای کاهش معاملات توصیف کرد و با این حال اقدامات بانک مرکزی را برای ایجاد آرامش و ثبات در بازار مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز گذشته (هشتم خرداد) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۶۳۰ هزار تومان فروخته شد. اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر ماند و چهار میلیون و ۵۸۰ هزار تومان قیمت خورد. همچنین هر قطعه نیم سکه به قیمت دو میلیون و ۶۲۰ هزار تومان معامله شد.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا