امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سهم ناچیز جوانان در بخش کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم جوانان در بخش کشاورزی کشور بسیار پائین بوده که مهمترین دلایل آن نبود رقابت و وجود رانت در این بخش است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی وقف چی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برای احیای کشاورزی و افزایش سهم آن در اقتصاد باید رانت و ویژه خواری از این بخش حذف شود که تحقق این مهم در گرو یکسان سازی نرخ ارز است.

وی اظهارداشت: اگر تمامی تلاش ها در جهت حرکت کشور به سمت واردات محصولات کشاورزی باشد کشاورزی در ایران رشد نخواهد کرد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمایت های به ظاهر خوب دولت از حوزه کشاورزی که برخی از آنها اساسی و ریشه ای نیست نمی تواند کارساز باشد.

وی افزود: در صورت مجهز نبودن به علم روز کشاورزی و نداشتن مرکز آمار کاربردی نمی توان برنامه منسجمی برای توسعه کشاورزی ارائه کرد.

وقف چی از سهم بسیار پائین جوانان در بخش کشاورزی کشور سخن گفت و اظهارداشت: مسلح کردن جوانان به تسهیلات در این بخش به معنای بهره گیری از ظرفیت علمی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه امروز امکان ورود جوانان به بخش کشاورزی وجود ندارد، اظهار کرد: جوانانی که قصد ورود به حوزه مزبور را دارند به دلیل وجود موانع از ادامه مسیر باز می مانند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رفع موانع سیستم بانکی می تواند به تقویت بخش کشاورزی کمک کند.

وی افزود: سپرده گذاران بانکی هم اکنون ۱۸ درصد سود دریافت می کنند اما تضمین یک درصدی هم برای تولیدکنندگان حوزه هایی مانند کشاورزی، صنعت و خدمات نیست.

وقف چی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: اهالی خانه ملت در قانون بودجه ۹۸ بر حذف سود مرکب از تسهیلات بدهکاران بانکی تاکید کرده اند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا