انرژی

کاهش تولید اوپک با وجود افزایش تولید عربستان

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در ماه مه به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۱۵ تاکنون سقوط کرد و افزایش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای تولید عربستان نتوانست افت تولید سایر اعضای این گروه را جبران کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، نظرسنجی ماهانه روزانه که عرضه به بازار را بر اساس آمار کشتیرانی و منابع آگاه اوپک، شرکت‌های نفتی و شرکت‌های مشاوره بررسی می‌کند پس از تشدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران، به نظر می‌رسد عربستان سعودی تولید نفت خود را ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و به ۱۰.۰۵ میلیون بشکه در روز رسانده است.

حتی با وجود اینکه تولید عربستان ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده اما همچنان پایین سقف ۱۰.۳۱۱ میلیون بشکه در روز سقف تولید توافق شده تحت توافق اوپک پلاس مانده است.

همچنین بخوانید

بنا بر نظرسنجی رویترز، با وجود افزایش عرضه از سوی عربستان سعودی، مجموع تولید نفت اوپک در مه نسبت به آوریل ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت که ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بود.

در میان سایر کشورهای اوپک، تولید در نیجریه کاهش یافت زیرا جریان نفت بعضی از خط لوله‌ها و صادرات مختل شد و در نتیجه این کشور برای مدت طولانی در ماه مه تحت وضعیت فورس ماژور قرار گرفت.

بنا بر گزارش رویترز، نرخ پایبندی تولیدکنندگان اوپک به توافق کاهش تولید از ۱۳۲ درصد در آوریل به ۹۶ درصد در ماه مه کاهش یافت زیرا عربستان سعودی، آنگولا و عراق نفت بیشتری تولید کردند.

طبق آمار رسمی اوپک، تولید نفت این گروه در آوریل تنها ۴۵ هزار بشکه در روز کاهش داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا