آموزش کسب و کارکسب و کار

برای خداحافظی با برندتان آماده باشید

یکی از تلخ ترین لحظات زندگی، لحظه خداحافظی است. چرا؟ چون شما در این لحظه به یاد کارهایی می افتید که واقعا می توانستید انجام دهید اما انجام ندادید. حرفهایی که می توانستید بزنید اما نزدید. تغییراتی که می توانستید ایجاد کنید اما نکردید. اما چه سود که زمان گذشته باز نخواهد گشت و فرجام آن فقط پشیمانی است.

مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)
مرجان جانقربان (سخنران و مشاور برندینگ و گرافیست)

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در حال حاضر کشورمان دوران سختی را در کسب و کار می گذراند. دورانی که به جرات می توان گفت در طول تاریخ بی سابقه بوده است. این روزها در حالی که عده ای پی گیر افزایش نرخ دلار و طلا هستند عده ای دیگر گرسنه سر بر بالین می گذارند. به راستی مسبب این اتفاقات کیست؟

روبه روی آینه بایستید. نگاهی به خود بیندازید. طی سالهای فعالیت در بازار کسب و کار چه به عنوان کارمند و چه به عنوان صاحب کسب و کار چه قدر بر روی آموزش خود سرمایه گذاری کردید؟ چه میزان کتاب خواندید؟ به جوانها و ایده هایشان اهمیت دادید؟ از چند نفر بت ساختید و عرصه را برای افراد لایق تر تنگ کردید؟ چند بار راههای هزاران بار رقته و اشتباه را دوباره رفتید؟ چه قدر در اهداف کاری خود تجدید نظر کردید؟ چند ساعت در روز را به تفکر برای تغییر نگرش خود اختصاص دادید؟ چه قدر در برابر چارچوب های کهنه و متعصبانه خود مقاومت کردید؟ چه قدر به صحبت مشاورین متخصص گوش سپردید؟ به چه میزان از برندهای مطرح دنیا الگو برداری کردید؟ آیا برنامه ای برای شرایط بحرانی برندتان آماده کردید؟ و به جای درست انجام دادن کار درست، به دنبال راه های به اصطلاح بزن در رو مثل پارتی و یک شبه به موفقیت رسیدن بودید؟ چه قدر برندتان را یا بهتر بگویم فرزند کسب و کارتان را برای این مسائل مستقل بارآوردید؟ چقدر به شما تذکر داده شد که بر روی برنامه بازاریابی و تبلیغات برند خود کار کنید و بودجه آن را کاهش ندهید؟ آیا به شما گفته شد که مشتری امروز با گذشته متفاوت است و باید برای ارزش آفرینی کنید و باید با خلاقیت توجه او را به سمت برند خود جلب کنید؟ آیا به کیفیت کالا و خدمات خود توجه کردید یا تنها به فکر سودآوری و پول سازی بودید؟

همچنین بخوانید

چه بسا اگر پاسخ تمام سوالات را تا به الان به درستی داده بودیم، برند ما وضعیت بهتری داشت. به هر حال زمان گذشته و… معمولا در نوشته هایم تمایلی به ایجاد فضای منفی ندارم اما این بار کمی باید جدی تر به قضیه نگاه کنیم. راه های رفته گذشته را فراموش کنیم. در نگرش خود تغییراتی اساسی بدهیم. با مشاورین متخصص ارتباط برقرار کنیم. بیشتر بر روی آموزش خود سرمایه گذاری کنیم.

حق با شماست بسیاری از مسائل در کنترل ما نیست اما این نکته را مد نظر داشته باشیم که ماهیت زندگی همین است. هیچگاه همه چیز تحت کنترل ما نخواهد بود حتی اگر در پیشرفته ترین و مرفه ترین شرایط باشیم. تا چه زمانی می خواهیم شرایط را بهانه کم کاری های خود کنیم؟ تنها راه حل این است که با خود صادق باشیم. تعصبات را کنار بگذاریم و مجددا از صفر شروع کنیم. اما این بار شروعی که پایاتش خداحافظی نباشد. در غیر این صورت بدون شک خود را برای خداحافظی با برندتان آماده کنید.

خدا را دوست دارم… حافظ را هم…ولی خداحافظی را نه…

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا