امور زیربناییراه و ساختمان

نرخ بلیت در تعطیلات عید فطر بالاتر از نرخ مصوب نمی‌رود+ جدول قیمت‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در ایام تعطیلات پیش‌رو قیمت بلیت هواپیما از سقفی که اعلام شده نباید بالاتر به فروش برود ، در غیر این صورت متقاضیان می‌توانند نسبت به گران‌فروشی و تخلف شرکت یا سایت فروشنده شکایت کنند.

همچنین بخوانید

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره مدیریت بازار فروش بلیت هواپیما در ایام تعطیلات پیش‌رو اظهار داشت: کلاس‌های نرخی در شرکت‌های هواپیمایی و برای مسیرهای مختلف، متفاوت است و پیش از این کمینه و بیشینه قیمت بلیت هواپیما و میانگین قیمت برای تمامی مسیرهای داخلی اعلام شد.

وی با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما شناور و پویا است، ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما در بین کمینه و بیشینه قیمت‌های اعلام شده بنابر بر شرایط مختلف،‌ تغییر می‌کند و طبیعی است که در ایام پیک با توجه به افزایش قیمت‌ها به حداکثر قیمت برسد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: کسانی که متقاضی خرید بلیت ارزان‌تر هستند می‌توانند قبل از آغاز تعطیلات مسافرت خود را انجام دهند چراکه قیمت‌ها با افزایش تقاضا تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات پیش‌رو قیمت بلیت هواپیما از سقفی که اعلام شده نباید بالاتر به فروش برود و در غیر این صورت متقاضیان می‌توانند نسبت به گران‌فروشی و تخلف شرکت یا سایت فروشنده شکایت کنند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه قبل از آغاز تعطیلات قیمت بلیت تهران- مشهد ۳۰۰ هزار تومان است، گفت: این قیمت برای مسیر تهران- مشهد نرخ بالایی محسوب نمی‌شود و کسانی که می‌خواهند بلیت هواپیما را با حداقل قیمت خریداری کنند باید قبل از آغاز تعطیلات نسبت به انجام سفر هوایی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: فروش چارتری بلیت هواپیما در قالب بسته سفر ممنوع نیست و افراد می‌توانند نسبت به فروش گروهی بلیت هواپیما در قالب بسته سفربه این معنا که همراه بلیت هواپیما اقامت در هتل، گشت شهری و … را هم برای مسافران فراهم کرده باشد،‌ اقدام کنند.

اسعدی سامانی تاکید کرد: همچنان فروش چارتری بلیت هواپیما در مسیرهایی به غیر از کیش و قشم و مناطق نفت خیز در ایام تعطیلات و ایام پیک ممنوع است.

در جدول زیر کمینه و بیشینه قیمت بلیت هواپیما و قیمت متوسط در مسیرهای پرتردد آمده‌است:           

مسیر کمینه قیمت(تومان) بیزنس‌کلاس(تومان) بیشینه قیمت(تومان)

تهران-مشهد(ایران‌ایر)

۲۱۰.۰۰۰ ۶۲۰.۰۰۰
تهران-مشهد(ماهان) ۱۸۰.۰۰۰ ۵۷۹.۰۰۰ ۸۰۶.۰۰۰
تهران- کیش(آتا) ۲۷۳.۰۰۰ ۸۵۶.۰۰۰
تهران-کیش(کیش‌ایر) ۲۵۹.۰۰۰ ۳۲۵.۰۰۰
تهران-قشم(ماهان) ۲۷۵.۰۰۰ ۱.۰۴۲.۰۰۰ ۷۲۰.۰۰۰
تهران-قشم(آسمان) ۱۷۰.۰۰۰ ۶۰۲.۰۰۰
تهران-بندرعباس(ایران‌ایرتور) ۱۱۳.۰۰۰ ۱.۳۰۰.۰۰۰
تهران-شیراز(معراج) ۱۵۰.۰۰۰ ۴۵۳.۰۰۰
مشهد-کیش(تابان) ۱۷۱.۰۰۰ ۱.۰۰۰.۰۰۰

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا