امور زیربناییراه و ساختمان

بازسازی ۲۸۰ دستگاه واگن مسافری با استفاده از بسته مالی دولت/ سفارش ساخت ۶۶ واگن نو به شرکت داخلی

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه‌ها در حال حاضر هزینه بازسازی هر واگن مسافری چیزی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تمام می شود،‌ گفت:‌ شرکت رجا از منابع بسته مالی دولت برای بازسازی ۲۸۰ واگن مسافری خود استفاده خواهد کرد.

همچنین بخوانید

محمد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره نوسازی و بازسازی ناوگان شرکت رجا اظهار داشت: از سال‌های گذشته پیگیر نوسازی و بازسازی ناوگان شرکت حمل و نقل ریلی رجا که بزرگ‌ترین ناوگان مسافری کشور را در اختیار دارد، بوده‌ایم. هر چند که فرایند نوسازی ناوگان ریلی کُند است اما برای بازسازی ناوگان مسافری به ویژه واگن‌های بالای ۳۰ سال اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به تامین بسته مالی از سوی دولت برای کاهش عمر ناوگان ریلی گفت:‌ بسته‌ای در قالب استفاده از تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ تعریف شده است که امکان بهره‌مندی از منابع ۲ هزار میلیارد تومانی برای بازسازی ناوگان بالای ۳۰ سال را به شرکت‌های مسافری می‌دهد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا افزود: شرکت رجا از این منابع را برای بازسازی ۲۸۰ واگن مسافری خود استفاده خواهد کرد و قرارداد بازسازی واگن‌ها هم با شرکت واگن پارس منعقد شده است.

رجبی با بیان اینکه در تفاهمنامه‌ای که بین وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان برنامه و بودجه منعقد شده نام شرکت رجا برای استفاده از این منابع در جهت بازسازی واگن‌های مسافری ذکر شده است، گفت: در همین راستا قرارداد ساخت ۶۶ دستگاه واگن نو را با شرکت واگن پارس به امضا رسانده‌ایم که برای این قرارداد هم از این بسته مالی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: تشریفات این قراردادها انجام شده است و امیدواریم تا مرداد ماه منابع مالی این پروژه تخصیص داده شود.

رجبی با اشاره به هزینه‌های بازسازی هر واگن مسافری اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌ها در حال حاضر هزینه بازسازی هر واگن مسافری چیزی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا تاکید کرد: تلاش می‌کنیم امسال حدود ۸۵ دستگاه واگن مسافری رجا بازسازی شود.

رجبی همچنین درباره واردات و خرید تجهیزات و قطعات واگن‌های مسافری از شرکت‌های خارجی گفت: هفتمین نمایشگاه ریلی فرصت مناسبی است که با شرکت‌های خارجی برای تامین قطعات و تجهیزات واگن مذاکرات انجام شود تا بتوانیم از حضور این شرکت‌ها برای تامین تجهیزات مورد نیاز استفاده کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا