انرژی

مشعل‌سوزی در آمریکا رکورد زد

سوخت گاز طبیعی در بزرگترین میدان نفتی آمریکا در سه ماهه نخست امسال به دلیل کمبود خط لوله، به بالاترین رکورد همه زمان‌ها رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، گزارش جدید شرکت “ریستاد انرژی” نشان داد تولیدکنندگان در منطقه پرمیان باسین که در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو واقع شده و تولید نفت آمریکا را به رکورد بالایی رسانده است، ۶۶۱ میلیون فوت مکعب در روز گاز را سوزانده یا تخلیه کردند.

سطح مشعل سوزی و تخلیه گاز طبیعی منطقه پرمیان در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر تولید مجتمع مارس یورسای شرکت رویال داچ شل در خلیج مکزیکو بود. این تأسیسات که بهره ورترین تأسیسات گاز در خلیج مکزیکو است، حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز تولید می‌کند.

کمبود خط لوله یا اختلالات، میزان مشعل سوزی این منطقه در سه ماهه اول امسال را به رکورد بالایی رساند.

گاز طبیعی که با نفت خام استخراج می‌شود، اغلب محصول جانبی حفاری نفت به شمار می‌رود. نفت خام می‌تواند با خط لوله، قطار یا کامیون منتقل شود اما گاز طبیعی فقط با خط لوله قابل جابجایی است و ظرفیت زیرساخت در منطقه پرمیان با روند رشد تولید همگام نبوده است.

انتظار می‌رود پرمیان تا نیمه دوم سال که خط لوله گلف کاست اکسپرس راه اندازی می‌شود، بیش از ۶۵۰ میلیون فوت مکعب در روز را بسوزاند. خط لوله گلف کاست اکسپرس برای انتقال دو میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی طراحی شده و قرار است فعالیتش در اکتبر آغاز شود.

میدان شیل بیکن در داکوتای شمالی نیز سطح بالایی مشعل سوزی در سه ماهه اول داشت که به حدود ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز بالغ شد.

طبق گزارش “ریستاد انرژی”، این دو میدان به اتفاق بر مبنای سالانه بیش از نیاز گازی کشورهایی شامل مجارستان، رژیم صهیونیستی، جمهوری آذربایجان، کلمبیا و رومانی گاز می‌سوزانند.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش بی سابقه مشعل سوزی در میادین نفتی بزرگ شیل آمریکا در حالی روی می‌دهد که به نگرانی‌های محیط زیستی نسبت به انتشار گاز متان توجه بیشتری صورت می‌گیرد. چندین شرکت نفت و گاز متعهد شده‌اند نشت متان را که یک گاز گلخانه‌ای به شمار می‌رود محدوده کرده و مشعل سوزی را کاهش دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا