بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

خدمات اپلیکیشن‌های مالی را بشناسید

تقریبا تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند اپلیکیشن‌های پرداختی را به عنوان یکی از محبوب‌ترین شیوه انجام عملیات بانکی و مالی می‌شناسند. اپلیکیشن‌هایی که در آغاز با هدف ارائه خدمات غیرحضوری مانند انتقال وجه از طریق کارت به کارت، خرید شارژ، و پرداخت قبوض پای به میدان گذاشته‌ بودند امروزه به‌اندازه‌ای خدمات و امکاناتشان را گسترش داده‌اند که اکثر افراد برای انتخاب آنها دچار‌‌ مشکل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، با بررسی خدمات ۱۲ اپلیکیشن‌‌‌ پرکاربرد پرداختی سکه، بله، آپ، ایوا، ۷۲۴، پات، هفت‎‌هشتاد، آواهمراه، همراه‌کارت، ماناپی، تاپ و جیرینگی جدولی را ارائه کردیم تا ضمن آگاهی از خدمات مشترک و انحصاری آنها با توجه به نیازهایتان بتوانید بهترین اپلیکیشن پرداختی خود را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید

خدمات مشترک ۱۲ اپلیکیشن پرداخت

امکان انتقال وجه از طریق کارت به کارت، خرید شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری، اینترنت، گزارش تراکنش و کمک به مؤسسات خیریه و پرداخت قبوض خدماتی در منوی تمامی ۱۲ اپلیکیشن پرداخت مشترک است. همچنین اطلاع از موجودی کارت از طریق تمامی اپلیکیشن‌ها جز آواهمراه ممکن است.

 پیشتازی سرویس خدماتی اپلیکیشن‌ها

در سرویس بیمه شامل پرداخت و خرید بیمه عمر، شخص ثالث، تأمین اجتماعی، حوادث، تکمیلی و لوازم الکترونیکی و مسافرتی اپلیکیشن سکه بیشترین پوشش را دارد. هفت‌هشتاد، بله و هم‌آوا هیچ سرویس بیمه‌ای را ارائه نمی‌کنند. در منوی اپلیکیشن‌های ایوا و بله امکان پرداخت عوارض خروج از کشور وجود دارد. همچنین امکان پرداخت عوارض آزادراه‌ها را پات و تاپ فراهم کرده‌اند. در بخش خدمات خودرو به ترتیب امکان خرید اشتراک امداد خودرو و طرح ترافیک تنها در آپ و تاپ فراهم است.

اپلیکیشن تاپ با فراهم کردن امکان تهیه چهار بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار و اماکن گردشگری رتبه اول و هفت هشتاد و ایوا با پوشش یک بلیت رتبه آخر را به خود اختصاص داده‌اند. بله، همراه‌کارت، ۷۲۴ و آواهمراه امکان تهیه بلیت فراهم نکرده‌اند. همچنین امکان پرداخت از طریق اسکن بارکد به وسیله تمامی اپلیکیشن‌ها جز هفت‌هشتاد، ماناپی، آواهمراه و تاپ ممکن است همچنین سکه امکان پرداخت از طریق NFC و ۷۲۴ پرداخت به وسیله بلوتوث را دارد. ارسال لینک برای دریافت پول خدمتی است که بله و همراه‌کارت ارائه می‌کنند.

ایوا امکان شارژ سایت‌های تماشای آنلاین فیلم، پخش موسیقی، اپلیکیشن‌های پول تیکت و سیپ‌اپ و همچنین آپ و ۷۲۴ به ترتیب امکان شارژ اسنپ و تبسی را فراهم کرده‌اند. جست‌وجو برای رزرو هتل هم تنها در منوی اپلیکیشن‌های آپ، سکه و پات در نظر گرفته شده است. همچنین برای بازپرداخت تسهیلات اعطایی مسکن و بانک ملی از بله و پرداخت تسهیلات بانک ملت از سکه استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های پرداختی ایوا، آپ، تاپ، سکه، پات، جیرینگی و ۷۲۴ قابلت تبدیل به کیف پول شما را دارند. برای پرداخت وجوهات شرعی خود نیز باید از بله، سکه، آپ، ایوا و پات استفاده کنید. ثبت و استعلام درخواست دریافت کارت‌خوان را چهار اپلیکیشن تاپ، سکه، آپ و پات فراهم کرده‌اند.

خدمات انحصاری اپلیکیشن‌ها

آپ

ثبت نام و استعلام در سامانه سجام و سرمایه‌گذاری در بازار سهام شرکت آسان پرداخت، خرید و اجاره ملک و ثبت اسناد ملک در منوی اپلیکیشن آپ است.

بله

دریافت ۱۰ گردش آخر کارت‌های بانک ملی، امکان گفت‌وگو با کاربران اپلیکیشن بله، تسهیلات بانک ملی (استعلام و اطلاع از زمان بازپرداخت تسهیلات) ملی یار (جست‌وجو شعبه و خودپرداز، دریافت نوبت از شعبه، محاسبه سود تسهیلات و سپرده) گزینه‌هایی هستند که به طور اختصاصی فقط در منوی بله وجود دارند.

جیرینگی

جیرینگی به منظور ارائه خدمات دو اپراتور ایرانسل و همراه اول مانند فعال‌سازی آوای مکالمه، فعال‌سازی ردیابی گوشی و… گزینه خدمات اپراتوری را در منوی خود قرار داده است.

پات

در منوی پات گزینه شرکت در نظرسنجی‌هایی که کد اختصاصی دارند و امکان افتتاح حساب در شعب موسسه اعتباری کوثر به صورت اختصاصی وجود دارد.

تاپ

تاپ به عنوان تنهاترین اپلیکیشن امکان دریافت رمزیکبار مصرف برای دارندگان کارت‌های مگان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان فراهم کرده است. همچنین در تاپ منوی پارسی کارت برای ارائه خدماتی مانند تغییر رمزدوم، صدور مجدد کارت و… به دارندگان این کارت در نظر گرفته شده است.

کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد؟

طبق اطلاعات جدول بالا به ترتیب اپلیکیشن‌های پرداختی آپ، سکه، پات، تاپ، ۷۲۴، ایوا، بله، جیرینگی، همراه کارت، هفت هشتاد، ماناپی و آواهمراه بیشترین خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا