صنعت، معدن، تجارت

ثبت سفارش ۳ میلیون گوشی تلفن همراه/قیمت گوشی کاهش می‌یابد

رئیس کارگروه رجیستری تلفن همراه گفت: حدود سه میلیون گوشی ثبت سفارش شده است که ورود آنها به بازار، موجب کاهش قیمت گوشی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما؛ حامد فلاح جوشقانی، رئیس کارگروه رجیستری تلفن همراه در ارتباط تلفنی با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه با تمهیدات بانک مرکزی، اکنون ارز برای واردات گوشی‌های همراه به صورت تجاری تأمین شده است، گفت: حدود سه میلیون گوشی ثبت سفارش شده است که پس از ورود به بازار، موجب کاهش قیمت این کالا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح رجیستری مسافری وجود ندارد، افزود: زمانی که طرح رجیستری گوشی همراه (اتصال دستگاه‌های گمرک، سازمان وزارت صمت و اپراتورهای تلفن همراه) اجرا شد، سامانه‌ای برای مسافران در گمرک تعریف گردید تا افراد بتوانند گوشی‌هایی را که با خود می‌آورند، ثبت کنند؛ اما پس از نوسانات ارزی که واردات تجاری محدود شد، کسانی از طریق سامانه مسافری گوشی‌هایی را وارد و ثبت و به بازار ارائه می‌کردند که به سامانه رجیستری مسافری معروف شد؛ اما در حقیقت چیزی به این عنوان نداریم.

به گفته جوشقانی، بخشی از علل بالا بودن قیمت گوشی‌های همراه، کمبود تعداد گوشی بوده که اکنون امکان واردات گوشی‌های همراه به صورت تجاری فراهم شده است.

رئیس کارگروه رجیستری تلفن همراه اضافه کرد: از ابتدای خرداد با اطلاع رسانی و تأمین ارز، اتصال سامانه رجیستری مسافری و ناجا برقرار است و مسافر بودن یا نبودن فرد واردکننده گوشی بررسی می‌شود و هر مسافر فقط یک گوشی می‌تواند وارد کند.

وی اظهار داشت: حدود ۶۰ تا ۷۰ شرکت وارد کننده برای واردات گوشی همراه، ثبت سفارش کردند و به نظر نمی‌رسد انحصاری در این حوزه باشد.

جوشقانی با اشاره به اینکه اکنون قیمت گوشی‌های همراه حدود ۲۰ درصد حباب دارد، افزود: بازار موبایل تا ۲ ماه آینده به اندازه کافی تأمین خواهد شد و با ورود این گوشی‌ها، قیمت‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا