بین الملل

سود کاهش مالیات خانوارهای آمریکایی حذف شد

تعرفه‌هایی که دولت ترامپ بر شرکای تجاری آمریکا وضع کرده، موجب حذف تمام سود سالانه‌ای شده است که خانوارهای آمریکایی به طور متوسط از قانون کاهش مالیاتی سال ۲۰۱۷ میلادی، به دست آورده بودند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، تعرفه‌هایی که دولت ترامپ بر شرکای تجاری آمریکا وضع کرده، موجب حذف تمام سود سالانه‌ای شده است که خانوارهای آمریکایی به طور متوسط از قانون کاهش مالیاتی سال ۲۰۱۷ میلادی، به دست آورده بودند.

به این ترتیب از سود متوسطی که از برنامه کاهش مالیات ترامپ باید نصیب هر خانوار آمریکا می‌شد، با افزایش قیمت کالاها ناشی از بالا بردن تعرفه واردات، تنها ۱۰۰ دلار باقی می‌ماند.

چند روز پس از تصویب قانون کاهش مالیات که توسط حزب جمهوری‌خواه پیشنهاد شده بود، مرکز سیاست‌گذاری مالیاتی «اربن بروکینگز» که یکی از اتاق‌های فکر واشنگتن است، اعلام کرده که با این لایحه، از مالیات هر خانوار متوسط آمریکایی سالانه ۹۳۰ دلار کاسته می‌شود.

تحقیق اخیر شعبه نیویورک فدرال‌رزرو آمریکا که در مارچ منتشر شد، نشان داد که تعرفه‌های وارداتی که در حال حاضر اجرایی شده‌اند، سالانه به هر خانوار آمریکایی، به طور متوسط ۸۳۱ دلار هزینه اضافی تحمیل می‌کنند.

خبرگزاری بلومبرگ هم اعلام کرده است به علت تعرفه‌های اضافی که دولت ترامپ وضع و تهدید کرده در آینده وضع می‌کند، ۱۰۰ دلار باقی مانده از ۹۳۰ دلار کاهش مالیات خانوارهای طبقه متوسط آمریکایی هم به زودی محو خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا