بانکبانک و بیمه

کسب و کارتان را با سککوک رونق دهید!

بانک ملی ایران با راه اندازی سامانه سککوک (سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار) فرصتی را فراهم کرده است تا کسب و کارها بتوانند بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت (B۲B) فعالیت کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک با هدف ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی، سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به «سککوک» را راه اندازی کرده که توسعه فضای کسب و کار، گسترش تعاملات بین واحدهای عضو و توسعه و ترویج تجارت و معاملات بین اعضا از سیاست های اصلی آن است.

از سویی صدور و گردش برات الکترونیکی در معاملات مستقل یا در زنجیره تامین جنبه نوآورانه آن محسوب می شود. برهمین اساس از برات الکترونیک در این پلتفرم استفاده شده تا بتوان ابزارهای پرداخت کسب و کار به کسب و کار را برمبنای قوانین جاری کشور پیکربندی کرد.

این سامانه علاوه بر ایجاد زیرساخت معاملات B۲B و B۲C در فعالیت های بنگاه های عضو، خدمات اختصاصی تامین مالی زنجیره تامین، مدیریت چرخه تامین و خدمات لجستیک را در کنار سایر خدمات عمومی آن نظیر بازاریابی و آموزش، خدمات مشاوره ای و… ارایه می دهد.

هدف این محصول ساماندهی بازار کشوری کسب و کار الکترونیکی با اختصاص هدفمند تسهیلات در زنجیره ارزش از تامین کننده تا نقطه مصرف است. ارائه راهکارهای تامین مالی در قالب زنجیره تامین با اتکا بر فناوری زنجیره بلوک و بر پایه صدور و گردش برات الکترونیکی در معاملات در زنجیره تامین از جمله خدمات نوین ارائه شده برای ارتقای نظام پولی و بانکی کشور توسط سککوک است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا