صنعت، معدن، تجارت

تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروآغاز شد/حذف رانت وساماندهی بازار

معاون امور صنایع وزارت صمت، جزییات دستور کار این وزارتخانه برای حذف رانت از بازار خودرو و ساماندهی این بازار را تشریح کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی اظهار داشت: در چارچوب سیاست‌های دولت، تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را بلافاصله از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در دستور کار قرار دادیم که پس از طرح در کمیته خودرو حتماً در ستاد تنظیم بازار مطرح و پس از تصویب نهایی، مبنای عمل برای موضوع قیمت گذاری قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص متقاضیان خرید خودرو نیز تصریح کرد: این متقاضیان باید در دو سال گذشته خودرویی را درخواست نکرده باشند و فاقد ثبت نام قبلی در خودروسازی های کشور باشند.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین اضافه کرد: بانک ها نیز توجه داشته باشند که حتماً با شماره حساب فردی که ثبت نام می‌شود، پول واریز شود.

مقیمی با بیان اینکه با نمایندگی‌های متخلف برخورد شده است، گفت: این برخوردها همچنان ادامه دارد و از طریق مراجع امنیتی، متخلفینی را که باعث نابسامانی در بازار خودرو شوند، شناسایی می کنیم.

بر اساس این گزارش، حدود دو هفته سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نوسانات ایجاد شده در بازار خودرو و افزایش بی رویه قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا طی نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور خواستار تفویض اختیار قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت شده بود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور نیز در پاسخ به نامه سازمان بازرسی کل کشور، خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور پیگیری موضوع را داده است.

اسحاق جهانگیری از رضا رحمانی خواسته است برای ساماندهی تقاضای واقعی و افزایش تولید خودرو اقدام و از طریق حذف رانت برای گروه‌ها و افراد خاص، افزایش تولید و ساماندهی تقاضای واقعی را دنبال کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا