امور زیربناییراه و ساختمان

اختصاص ۲ کوپه از قطارهای قزوین-مشهد به مردم آبیک/ اخذ ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی ایستگاه راه‌آهن

عضو شورای شهر آبیک از أخذ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی برای تایید بازسازی و به‌روزرسانی ایستگاه راه‌آهن شهر آبیک خبر داد.

همچنین بخوانید

حمیدرضا دلوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، دو کوپه بلیت به عنوان سهمیه از قطارهای قزوین به مشهد مقدس به شهروندان آبیک اختصاص یافته است.

وی افزود: شهروندان آبیک می‌توانند با تهیه بلیطت از آژانس‌های مسافرتی از ایستگاه راه‌آهن این شهر عازم مشهد مقدس می‌شوند.

عضو شورای شهر آبیک از اخذ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی برای تایید بازسازی و به‌روزرسانی ایستگاه راه‌آهن شهر آبیک خبر داد و ادامه داد: نقشه‌های پروژه بازسازی آماده شده و به مرحله اجرا می‌رود که این موضوع از طریق شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی برای راه‌آهن تهران در دستور کار قرار می‌گیرد.

دلوی اضافه کرد: تایید بازسازی و به‌روزرسانی ایستگاه راه‌آهن شهر آبیک شامل احداث کاربری‌های عمومی شامل سالن اتنظار برای مسافران، نمازخانه و سرویس بهداشتی می‌شود که با فرماندار شهرستان آبیک در خصوص تامین امنیت ایستگاه راه‌آهن پیگیری لازم انجام می‌شود تا پس از احداث، مورد سرقت قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیگیر تامین تابلوهای ورود ممنوع در منطقه شهرک فردوس و نصب تابلوهای راهنما برای مسافران در ایستگاه راه‌آهن شهر آبیک هستیم.

این عضو شورای شهر آبیک اذعان کرد: ایستگاه راه‌آهن شهر آبیک واقعا غریب مانده است و باید شناسانده شود تا مردم بتوانند از امکانات این ایستگاه استفاده کنند.توقف قطار تهران به میانه برای استفاده شهروندان آبیک هم صورت گرفته است.

پل هوایی راه‌آهن ۵۰ سال قدمت دارد

 دلوی در پاسخ به این سوال که در خصوص تعریض پل هوایی راه‌آهن آبیک – کمال‌آباد چه اقدامی صورت گرفته، توضیح داد: این موضوع در اولویت کاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی قرار دارد و اعلام شده باید پول تزریق شود که موضوع به داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اسلامی انتقال داده شده تا اعتباری در این زمینه به شرکت راه‌آهن تزریق شود.

وی با بیان اینکه تعریض پل هوایی راه‌آهن شهرستان نظرآباد استان البرز در حال انجام است و بعد از این پروژه، تعریض پل راه‌آهن شهرستان آبیک در اولویت کاری شرکت راه‌آهن قرار دارد، خاطرنشان کرد: طوماری به امضای مردم ۴۰ روستای بخش بشاریات و مرکزی شهرستان آبیک و مردم روستاهای همجوار شهرستان آبیک که در حوزه شهرستان نظرآباد ساکن هستند، به شرکت جمهوری اسلامی برای تعریض پل هوایی راه‌آهن آبیک به کمال‌آباد تهیه شده است.

این مسئول تصریح کرد: پل هوایی راه‌آهن آبیک به کمال‌آباد با عرض پنج متر، ۵۰ سال قدمت دارد این در حالی است که در سال ۴۸ که این پل ساخته شده، تعداد خودرو در این شهرستان به تعداد انگشتان دو دست هم نبوده است.

این عضو شورای شهر آبیک افزود: در حال حاضر پل هوایی راه‌آهن آبیک به کمال‌آباد، پاسخگوی حجم ترافیک و تردد خودروهای زیاد نیست و مطالبات اصلی ۷۰ روستای شهرستان آبیک این است که نسبت به تعریض این پل اقدام لازم صورت گیرد.

دلوی ادامه داد: پل هوایی راه‌آهن آبیک به کمال‌آباد حادثه‌آفرین بوده و تاکنون جان صدها نفر را گرفته و تعریض آن امری لازم و ضروری است.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا