بانک و بیمهبین المللطلا و ارز

طلا به بالاترین سطح ۳ هفته اخیر رسید/هر اونس طلا، ۱۲۶۱ دلار

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، پس از رشد ۱.۵ درصدی روز گذشته، طلا در معاملات روز پنجشنبه به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسید. ضعف دلار و کاهش انتظارات برای افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو باعث حمایت از قیمت این فلز گرانبها شد.

طلا در این هفته نزدیک به ۱.۵ درصد رشد داشته که ناشی از آمار ناامیدکننده اقتصاد بخش غیرکشاورزی آمریکا و اظهارات محتاطانه جانت یلن در روز دوشنبه بوده است.در بازار روز پنجشنبه، هر اونس طلا با اندکی تغییر نسبت به جلسه گذشته هزار و  ۲۶۱ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

جیمز استیل تحلیلر HSBC اعلام کرد: « در حالی که طلا هنوز جا برای رشد دارد، اما چند مانع برای صعود در کوتاه مدت وجود دارد. ما انتظار داریم با نزدیک شدن کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)،‌ حجم معاملات اتندکی کاهش پیدا کند و برخی معامله‌گران کوتاه مدت به برداشت سود دست بزنند.»
فلز زرد در سال جاری رشد ۱۹ درصدی را تجربه کرده و این رشد قیمتی به معدن‌کارانی نظیر شرکت بریک‌گلد اجازه داده تا برای نخستین بار در پنج  سال اخیر به گسترش معادن خود مطالعه راه‌های جدید برای افزایش تولید خود دست بزنند.

همچنین بخوانید
وزیر دارایی روسیه در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد : «این کشور در دوره زمانی ژانویه-آوریل ۶۷.۷۵ تن طلا تولید کرده که نسبت به ۶۳.۲۷ تن تولید مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. »

پس از سقوط دلار به پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر خود در روز چهارشنبه، در معاملات امروز شاخص دلار با افتی ۰.۱ درصدی به ۹۳.۵۱۶ واحد رسید .

در میان فلزات گرانبهای دیگر،‌ نقره پس از رشد چهار درصدی در روز گذشته، در معاملات امروز با رشد یک درصدی ۱۷ دلار و ۲۰ سنت به ازای هر تن معامله شد تا رکورد جدیدی را در سه‌هفته اخیر به ثبت رسد.  قیمت هر اونس پلاتین و پالادیوم نیز با اندکی تغییر به ترتیب به ۱۰۰۵.۳۵ دلار و ۵۵۹.۸ دلار رسید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا