امور زیربناییراه و ساختمان

تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت حمل‌ونقل فجرجهاد با اوبار منعقد شد

ممکن است برای گام برداشتن در این مسیر با یکسری مشکلات و کندی‌ها روبه‌رو شویم، اما مطمئنم که با خدمات نوین اوبار در حوزه لجستیک و باربری و سابقه درخشان و دیرینه فجرجهاد از تمام سختی‌ها عبور خواهیم کرد.

ایلنا؛ شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای فجرجهاد(وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری) و اوبار(سامانه هوشمند حمل بار)با حضور فرزین سلطانی،مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره، دکتر حامد تاج‌الدین، مدیرعامل شرکت سانا گستر سبز(اوبار)، رضا امیدوار تجریشی، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره فجرجهادو مهندس امام،مدیر اجرایی ساناگستر سبز(اوبار)به امضاء تفاهم‌نامه پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرزین سلطانی در این مراسم که روز دوشنبه- ۲۰ خرداد- در شرکت اوبار برگزار شد به سابقه ۲۷ ساله این شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت زیرمجموعه‌ هولدینگ صنایع غذایی، کشاورزیی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری است که ۶۰ درصد از واردات نهادهای کشاورزی و کود شیمیایی از مبادی کرمانشاه‌، عسلویه و بندرامام(ره) را حمل می‌کند.

سلطانی با اشاره به ثبت رکورد حمل کود شیمیایی در ایران از سوی فجرجهاد، اظهار کرد که سال گذشته موفق به حمل ۴۰۰ هزار تن کود در مدت ۵ ماه شدیم.

وی، کمک به توسعه استارت‌آپ‌ها و فعالیت شعب فجرجهاد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را یکی از سیاست‌های اصلی شرکت دانست و افزود:علاوه بر اینکه در چابهار شعبه داریم. با توجه به مزیت‌های فراوان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار بخصوص معافیت‌های تحریمی و قرار داشتن این بندر در مسیر کریدور جنوب- شمال و محوریت توسعه شرق که بسیار حائز اهمیت است و توسعه فعالیت شرکت فجرجهاد در صدر اولویت‌های کاری و راهبردی این شرکت قرار دارد.

توسعه و نوآوری در حمل‌ونقل

مدیرعامل شرکت فجرجهاد در ادامه توضیح داد: در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون(مرز ورودی افغانستان) هم مراحل قانونی دریافت مجوز برای فعالیت را انجام داده و درخصوص ایجاد شعبه در شهرستان خواف نیز که کانون معادن سنگ آهن و صنایع معدنیکشور است اقدام شده که به زودی با شعبه زنجان فعالیت خودشان را آغاز می‌کنند.

WhatsApp Image 2019-06-11 at 1.49.00 PM

سلطانی یادآوری کرد: جناب آقای رئیس جمهور به اهمیت توسعه حمل‌ونقل، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نوین در حوزه حمل‌ونقل و باربری تاکید دارند. بنابراین ما هم در راستای اجرای سیاست‌های دولت دوازدهم و سیاست‌های ابلاغی وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی و همچنین تاکیدات مدیرعامل محترم هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و داروییاهتمام ویژه‌ای جهت توسعه هوشمندسازی و فعالیت‌های استارت‌آپی را در شرکت فجرجهاد داریم.

در ادامه این نشست، حامد تاج‌الدین، مدیر شرکت سانا گستر سبز نیز اظهار کرد: در ابتدا باید از مهندس سلطانی بخاطر اینکه به شرکت اوبار باور دارند تشکر و قدردانی کنم. ما برای تاسیس این شرکت با دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و همچنین عباس آخوندی، وزیر پیشین راه‌وشهرسازی جلسات زیادی داشتیم.

وی یادآور شد: در سفری که به کشور چین داشتم متوجه وجود شرکتی مانند اوبار شدم که میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده بودند. برای چینی‌ها جالب بود که گروهی در ایران هم پلتفرم لجستیک و باربری راه‌اندازی کرده‌اند. با توجه به ظرفیت‌های کشور چین در این باره و بخصوص آماده‌سازی جاده ابریشم، در دیدار با رئیس‌جمهوری متذکر شدم که اوبار فرای یک شرکت سامانه هوشمند حمل بار بوده و یک پروژه ملی است و دولت باید به چنین پروژه‌های کشوری برای جذب سرمایه‌گذارهای خارجی توجه خاصی نشان دهد.

حمایت دولت و تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان

تاج‌الدین با تاکید بر اینکه شرکت‌های داخلی با حمایت دولت و تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه لجستیک وباربری قادر به رقابت با کشورهای خارجی هستندتا بتوانند در زمینه باربری پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند، گفت: در حال حاضر مردم ایران از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل مسافر رضایت دارند و این موضوع نشان دهنده این است که با اعتماد به نیروهای متخصص داخلی می‌توانیم حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم. وقتی در این حوزه موفق شدیم قاعدتا در حمل‌ونقل هوشمند حمل بار و باربری آنلاین نیز به موفقیت خواهیم رسید.

مدیر شرکت سانا گستر سبز در این باره تصریح کرد: وقتی تکنولوژی‌های نوین در ایران وارد می‌شوند در ابتدا شاید بخاطر عدم آگاهی و اطلاع‌رسانی کمتر کسی به آن آشنایی داشته باشد، اما به مرور زمان چنین ابزار و امکاناتی برای عموم مردم عادی خواهد شد و کم‌کم همه به سمت آن می‌روند.

وی افزود: ممکن است برای گام برداشتن در این مسیر با یکسری مشکلات و کندی‌ها روبه‌رو شویم، اما مطمئنم که با خدمات نوین اوبار در حوزه لجستیک و باربری و سابقه درخشان و دیرینه فجرجهاد از تمام سختی‌ها عبور خواهیم کرد.همچنین نگاه‌ها باید از یک منطقه خاص مثلا باربری تهران برداشته شود و به صورت کلان تری به مساله باربری توجه شود.

رقیب نیستیم، باید زنجیره را تکمیل کنیم

رضا امیدوار تجریشی، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت فجرجهاد نیز در این مراسم اظهار کرد: قطعا با خدمات اوبار و سبقه طولانی فجرجهاد در حمل‌ونقل اتفاقات خوبی در صنعت اقتصادی کشورمان رخ می‌دهد. به اعتقاد من، سامانه هوشمند حمل بار اوبار و شرکت فجرجهاد همانند یک زنجیره،تکمیل‌کننده یکدیگر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت فجرجهاد از همکاری تمام استارت‌آپ‌ها حمایت خواهد کرد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها رقیب ما به شمار نمی‌آیند و از همکاری آنان استقبال می‌کنیم. چراکه این مسائل جزو سیاست‌های اصلی و مهم مدیریت فجرجهاد بحساب می‌آید.

قائم مقام مدیرعامل فجرجهاد تاکید کرد: همکاری ما محدود به امضای این تفاهم‌نامه نخواهد بود و علاقه‌مند هستیم تا در زمینه خدمات به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری نیز با شرکت همکار اوبار(آچاره) به توافقات خوبی برسیم. 

در پایان این مراسم، مدیران و اعضای هیات مدیره طرفین بر گسترش و تقویت صنعت حمل‌ونقل کشوری تاکید کردند و سند توافق و محورهای تفاهم‌نامه توسط فرزین سلطانی، رضا امیدوار تجریشی و همچنین حامد تاج‌الدین منعقد و به امضا رسید.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا