امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شرایط پرداخت تسهیلات توسعه گلخانه‌ها تسهیل شود

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، خواستار تسهیل گری در ارزیابی وثایق، جلوگیری از موازی کاری ها در طرح نویسی و لحاظ کردن شرایط اقلیمی و منطقه ای در بررسی طرح های توسعه گلخانه ها شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی در کارگروه ستادی و اجرایی جهت تسریع در پرداخت تسهیلات برای توسعه گلخانه‌ها با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، رئیس هیات مدیره و معاون اعتبارات بانک کشاورزی و برخی متقاضیان سرمایه‌گذاری این بخش گفت: بانک کشاورزی با تسهیل گری در ارزیابی وثایق، جلوگیری از موازی‌کاری‌ها در طرح‌نویسی، لحاظ کردن شرایط اقلیمی و منطقه‌ای در برآورد طرح‌ها می‌تواند در تحقق این گام بلند به بخش کشاورزی کمک کند.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را در جهت جذب سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی بالاخص متقاضیان کشت در فضاهای کنترل شده به کار خواهد گرفت که در این راستا خط اعتباری تسهیلاتی بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال با تعیین برش‌های استانی در سال ۹۸ به این مهم اختصاص یافته است.

در این نشست، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با تقدیر از همکاری و مساعدت بانک کشاورزی گفت: تاکنون تعداد ۱۶۸ پرونده تسهیلاتی ایجاد شهرک گلخانه‌ای با نیاز تسهیلاتی ۱۸,۳۰۰ میلیارد ریال در سامانه ثبت شده است که نیازمند راهبری ستادی و اجرایی است.

علی‌اشرف منصوری افزود: تحقق رونق تولید در شهرک‌های کشاورزی مستلزم همت جمعی تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان و تسهیل‌گر است که با تسریع در بررسی پرونده‌های تسهیلاتی متقاضیان و پرداخت تسهیلات تکمیلی مورد نیاز طرح‌ها، با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و لوازم سازه‌های گلخانه منجر به انجام به موقع تعهدات ابلاغی سال ۹۸ خواهد شد.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه ستادی و اجرایی با انجام جلسات منظم هفتگی با دستور کار بررسی و تسریع در رفع موانع پرداخت تسهیلات توسعه گلخانه‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری در راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای داشته باشد و شرکت شهرک‌ها با تمام توان و ظرفیت در تحقق تعهدات توسعه‌ای وزارت جهاد کشاورزی تلاش خواهد کرد.

همچنین عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در این جلسه گفت: امیدواریم شاهد تسریع در فرآیند و به نتیجه رساندن تمامی طرح‌های در دست اقدام و توسعه بخش کشاورزی در احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای به عنوان یکی از اولویت‌ها در کشور باشیم.

فنودی افزود: این امر با تدابیر اتخاذ شده و تفویض اختیار به شعب استانی و دستور تعامل بیش از پیش شعب استانی و تسریع در بررسی و حذف بروکراسی‌های اضافی و موازی و همچنین تعریف مبانی واحد و منطقه‌ای برآورد هزینه‌های طرح و با تشکیل و فعال کردن کارگروه متشکل از نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های کشاورزی و بانک کشاورزی میسر خواهد شد.

در حاشیه این جلسه مشکلات تسهیلاتی سرمایه‌گذاران شهرک گلخانه‌ای نهبندان استان خراسان جنوبی بررسی و تصمیمات مناسب در جهت رفع این مشکلات اتخاذ شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا