بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

بانک رفاه در مسیر نوآوری / دنگی‌پال، ارزدیجیتال، جیبی‌مو و آسانیسم برندگان رویداد رفاتک پیچ شدند

رویداد رفاتک پیچ در نمایشگاه اینوتکس با حضور مدیرعامل و هیات مدیره بانک رفاه و استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک و سلامت، دیروز ۲۰ خرداد ۹۸ برگزار شد و تیم‌های دنگی‌پال، ارزدیجیتال، جیبی‌مو و آسانیسم به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم این رویداد قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت،رفاتک، مرکز نوآوری بانک رفاه است و ۲۰ خرداد ۹۸، این مرکز اولین رویداد خود را برگزار کرد. از بین ۷۰ ایده، ۱۱ ایده برتر در این رویداد انتخاب شدند و در برابر داوران ارائه کردند. بانک رفاه با مرکز نوآوری خود یعنی رفاتک قصد دارد تا بر روی استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کند.

نوآوری از زبان مدیران بانک رفاه

این رویداد با رونمایی از رادیو اینترنتی بانک رفاه کارگران آغاز شد. بعد از آن محمدعلی سهمانی مدیرعامل و حسین رحمتی از اعضای هیات مدیره بانک رفاه دقایقی سخنرانی کردند. محمدعلی سهمانی، مدیرعامل بانک رفاه در رویداد رفاتک پیچ بیان کرد: «بانک رفاه به عنوان یکی از بانک‌های تجاری بزرگ کشور با بیش از ۲۰ میلیون مشتری و بیش از ۴۵ میلیون ذی‌نفع تأمین اجتماعی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط است.‌»

همچنین بخوانید

به گفته سهمانی، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی برای بانک رفاه اهمیت ویژه‌ای دارد. او ادامه داد: «قریب به ۶۹ سال از تأسیس بانک رفاه می‌گذرد. بزرگ‌ترین سرمایه ما مشتریان هستند.‌ ۲۰ میلیون مشتری وفادار صاحبان اصلی این بانک هستند و اگر امروز مدعی هستیم که علاوه بر بانک اجتماعی، مشتری محور هم هستیم، تأمین و شناخت نیازهای مشتریان به صورت مداوم باید برای ما در اولویت باشد.‌»

سهمانی با بیان اینکه امروزه نیازهای مشتریان متنوع است و بانک رفاه در حوزه‌های مختلف مشتری دارد، عنوان کرد: «از این بانک به عنوان بانک سلامت محور یاد می‌شود.‌ در اقتصاد امروز که دنیا مدام در حال تغییر و تحول است، نمی‌توانیم در بانک رفاه از این تغییرات عقب بمانیم و برای رضایت مشتریان و انتظارات آنها، باید از مزیت‌های تکنولوژی حداکثر استفاده را بکند. ایجاد مرکز نوآوری بانک رفاه کارگران در همین راستا بود.»

مدیرعامل بانک رفاه در ادامه گفت: «این جلسه اولین تجربه رفاتک در راستای نوآوری به حساب می‌آید و با کمک و مشارکت استارت‌آپ‌ها برگزار می‌شود. امیدواریم تا جلسات بعدی هم با هم‌فکری دوستان خوش‌فکر استارت‌آپی برگزار شود و بتوانیم با این دوستان به خوبی تعامل کنیم.»

در ادامه، عضو هیات مدیره بانک رفاه، حسین رحمتی در مورد نوآوری صحبت کرد. او بیان کرد: «در صنعت بانکداری توجه به نیاز مشتریان اهمیتی ویژه دارد. بانک رفاه سه چهار سالی است که به فکر تغییر و همگامی با تکنولوژی افتاده و مرکز نوآوری بانک رفاه در همین راستا به وجود آمده است.»

به گفته رحمتی، بانک‌ها برای اینکه سهم بازار را از دست ندهند، باید به سمت فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها بروند و آنها را به خود جذب کنند.‌ او ادامه داد: «از ظرفیت‌های روز باید استفاده کنیم و در این مسیر قدم برداریم. بانک رفاه در این سه سال با رویکرد مشتری‌محوری اقدامات مثبتی انجام داده است. بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در این سال‌ها مورد توجه قرار گرفت و تحولاتی در بانک رفاه اتفاق افتاد.»

منتخب‌های رویداد رفاتک پیچ

در ادامه رفاتک پیچ، دبیر اجرایی این رویداد، امیر عسگری در مورد این مسابقه توضیحاتی ارائه داد. به گفته او، تیم‌های استارت‌آپی سه دقیقه مهلت دارند که از ایده و استارت‌آپ خود صحبت کنند و داوران درنهایت تیم‌های برتر را انتخاب می‌کنند.

حسین رحمتی عضو هیات مدیره بانک رفاه، سهیل رادیوم مشاور بانک رفاه در حوزه نوآوری، کامران باقری مدرس و مشاور حوزه نوآوری، علیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور و امیرحسین اسدی مدیر شتاب‌دهنده ID Health داوران این رقابت بودند.

به گفته عسگری ۴۰ ایده در حوزه سلامت و ۳۰ ایده در حوزه فین‌تک برای این رویداد ارسال شد. او بیان کرد: «با تمام این ۷۰ ایده جلسات خصوصی خواهیم گذاشت. امروز از بین ۷۰ طرح، ۱۰ تیم از آنها ارائه خواهند کرد. در ادامه تیم‌های جیبی‌مو، کالبدنما، مدو تریپ، یو آیدی، سبک، پلی‌پی، آسانیسم، دنگی‌پال، لویال، ارز دیجیتال و هلث چین کسب‌وکارهای خود را در سه دقیقه برای داوران و حضار ارائه کردند.»

بعد از ارائه تیم‌ها، هادی ویسی مدیرعامل رفاتک در مورد مرکز نوآوری بانک رفاه توضیحاتی ارائه داد و از تمام تیم‌ها قدردانی کرد. به گفته او، رفاتک به جز این رویداد و نمایشگاه، به دنبال ایده‌ها و کسب‌وکارهای حوزه‌های فین‌تک و سلامت خواهد بود.

ویسی بیان کرد: «بانک رفاه به عنوان یکی از بازیگران اکوسیستم نوآوری معرفی شده است و از این به بعد بیشتر نام این بانک را خواهیم شنید. در سال ۹۷ با همکاری دانشگاه شریف آغاز به کار کردیم. هدف ما حوزه‌های فین‌تک و سلامت است. خارج از این حوزه هم کسب‌وکارهایی که در مرحله ارلی استیج هستند، ما سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. در همه محورها به کسب‌وکارهای حوزه‌های گفته شده ورود می‌کنیم و سرمایه‌گذاری انجام می‌دهیم.»

به گفته ویسی، حقوق حدود ۲.۷ میلیون نفر از بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران را بانک رفاه پرداخت می‌کند. او توضیح داد: «ایده‌های مختلفی از جنس تأمین سرمایه و خرید و فروش برای بانک رفاه مفید خواهد بود. دهه‌شصتی‌ها که بازنشسته بشوند، این عدد دو تا سه برابر می‌شود. ایده‌هایی در حوزه خرید و فروش اقساطی، تامین سرمایه و سرویس‌های حوزه سلامت می‌تواند با استقبال مخاطبان همراه شود. بدیهی است که ایده‌های خوب در این حوزه می‌تواند بسیار مفید و پرسودده باشد.»

به گفته مدیرعامل رفاتک، این مرکز برای همکاری برای تمام بدنه نوآوری کشور پذیراست. «رفاتک چلنج» دومین رویداد رفاتک خواهد بود. ثبت‌نام در این رویداد تا ۱۵ تیر ادامه دارد. و از هم‌اکنون ثبت‌نام این رویداد در سایت رفاتک میسر است.

در پایان این رویداد، تیم‌های دنگی‌پال، ارزدیجیتال، جیبی‌مو و آسانیسم به ترتیب در رده‌های اول در چهارم قرار گرفتند و جایزه‌های ۱۲، ۸، ۶ و ۴ میلیون تومان دریافت کردند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا