امور زیربناییراه و ساختمان

تاخیر حرکت قطارها بین مبدا تا مقصد به ۲۰ دقیقه می‌رسد/ قیمت بلیت قطارهای ایران – ترکیه رقابتی است

موسوی با اشاره به کاهش تاخیر قطارها در مبدا و مقصد گفت: در حال حاضر تاخیر حرکت قطارها در مبدا و مقصد به طور متوسط ۳۰ دقیقه است که برنامه‌ریزی کردیم این عدد به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار اقصادی ایلنا، میرحسن موسوی در نشست خبری امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با اشاره به نوسازی و کاهش سن ناوگان ریلی اظهار داشت: از سال ۹۵ ارتقای کیفیت و کمیت ناوگان در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفت و نسبت به خروج بخشی از واگن‌های بالای ۳۵ و ۴۵ سال اقدام کردیم. همچنین واگن‌های بالای ۳۰ سال هم تعمیرات اساسی شدند.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به افزایش دوباره مسافران ریلی گفت: هر چند که از سال ۹۰ تا ۹۵ با کاهش تعداد جابجایی مسافران ریلی مواجه بودیم اما در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تعداد سفرهای ریلی رشد قابل ملاحظه‌ای داشت به طوری که در سال گذشته ۲۸ میلیون مسافر از طریق قطار جابجا شدند که رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین واگن‌های بالای ۴۵ سال و ۵۵ سال بدون تهویه از ناوگان خارج شد و به جای آنها تعدادی واگن نو وارد ناوگان کردیم.

موسوی با اشاره به تشکیل کارگروهی در بخش راهبری قطار گفت: با حضور مدیرکل نظارت و مسافری راه‌آهن و سه مدیر از بخش خصوصی ریلی این کارگروه تشکیل شد که دستورالعمل‌هایی در این کارگروه تهیه و ابلاغ شد.

موسوی ادامه داد: تعداد مهمانداران در هر قطار و نحوه برخورد با مسافر، اطلاع‌رسانی به مسافر و را ه‌اندازی اپلیکیشن‌های مسافری در دستور کاراین کارگروه در سال جاری قرار گرفت.

معاون راه‌آهن اظهار داشت: در حال تهیه دستورالعمل هستیم که در شرایط بحران که برخی از قطارها با تاخیر مواجه می‌شوند وظایف راه‌آهن و شرکت‌های ریلی تعیین شود.

موسوی با اشاره به کاهش تاخیر قطارها در مبدا و مقصد گفت: در حال حاضر تاخیر حرکت قطارها در مبدا و مقصد به طور متوسط ۳۰ دقیقه است که برنامه‌ریزی کردیم این عدد به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

معاون مسافری راه‌آهن تاکید کرد: همچنین تاخیر قطارهای بین شهری در حرکت از مبدا کمتر از ۲۵ ثانیه است که تلاش می‌کنیم این عدد به صفر نزدیک شود.

موسوی همچنین با اشاره به راه‌اندازی قطار تهران – آ‌نکارا و تهران – وان اظهار داشت: از چهارم تیرماه قطار تهران وان و ششم تیرماه قطار تهران – آنکارا راه‌اندازی می‌شود. سفرهای ریلی به ترکیه با قطارهای چهار تخته چهار ستاره انجام خواهد شد.

وی افزود: در مسیر تهران – آنکارا مسافران ایرانی تا دریاچه وان با قطارهای ناوگان کشورمان جابجا می‌شوند و از دریاچه تا راه‌آهن ترکیه به طول ۳.۵ ساعت از طریق کشتی جابجا می‌شوند و از منطقه تاسوان با قطارهای چهار تخته ترکیه به آنکارا می‌روند.

موسوی ادامه داد: مدت زمان سفر با قطار از تهران تا آنکارا ۶۰ ساعت و تهران تا وان ۲۲ ساعت است.

وی تاکید کرد: انجام سفرهای ریلی به ایران مورد تقاضای مردم کشور ترکیه هم است و متقاضی سفر ریلی به تبریز ، تهران و مشهد هستند.

معاون راه‌آهن در پاسخ به ایلنا مبنی بر اینکه قیمت بلیت قطار ایران – ترکیه با توجه به مدت زمان بالای سیر برای مسافران رقم قابل توجهی محسوب می‌شود پیش بینی شما از استقبال مسافران چیست گفت: قیمت بلیت یک طرفه تهران – آنکارا ۴۳ یورو و بلیت تهران – وان ۲۰ یورو است که با شرکت رجا به توافق رسیده‌ایم در این مسیرها فعال باشد و هفته‌ای ایک بار این قطار فعال خواهد بود.

وی افزود: قیمت بلیت قطار ایران – ترکیه با توجه به سایر رقبا در این مسیر قیمت متعارفی است چرا که در ایام پیک قیمت بلیت هواپیما بسیار بیشتر از این اعداد است از سوی دیگر از آنجایی که منظره زیبایی در این مسیر وجود دارد سفر با قطار حتی ۶۰ ساعت هم برای مسافران جذاب خواهد بود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا