امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توسعه گلخانه ها راهبردی استثنایی

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بطورکلی با توجه به شرایطی که اکنون از لحاظ تامین منابع آب در کشور وجود دارد توسعه و گسترش گلخانه ها یک راهبرد ویژه و استثنایی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  غلامرضا تقوی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: علاوه بر این ازنظر اقتصادی نیز تولید در گلخانه ها نسبت به فضای باز بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا می کند.

وی همچنین اظهارداشت: توسعه کشت گلخانه ای یکی از ضروریات افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی است.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بطورکلی در حوزه توسعه کشت های گلخانه ای جدا از وزارت جهاد کشاورزی چندین دستگاه دیگر هم دخیل هستند.

وی افزود: ایرادی به این نیست که باید دستگاه های دیگری باشند یا نباشند بلکه دستگاه های مزبور بنا به وظایف خود باید موضوعاتی را دنبال کنند اما بحث اصلی بر سر اینکه اگر قرار باشد یک دغدغه بزرگی مثل آب با تغییر روش کشت مدیریت شود باید تمامی دستگاه ها پای کار باشند.

تقوی اضافه کرد: اگر قرار براینکه توسعه گلخانه ها با شتاب انجام شود وضرورت هم دارد باید تمامی موانع بروکراسی و ساختار های قدیمی و ناکارآمد حذف و به یک شکل جدیدی وارد کار شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا