صنعتصنعت، معدن، تجارت

تا ۱۰ سال آینده به تولید ۴۰ هزار انواع واگن نیازمندیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از هفتمین نمایشگاه حمل ونقل ریلی با اشاره به اینکه در واگن سازی شرایط خوکفایی فرآهم شده است، گفت: تا ۱۰ سال آینده به تولید ۴۰ هزار انواع واگن نیازمندیم.

همچنین بخوانید

وزیر صنعت، معدن و تجارت از هفتمین نمایشگاه حمل ونقل ریلی و به ویژه از غرفه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، رضا رحمانی در این بازدید با بیان اینکه خوشبختانه گام های موثری در مسیر خودکفایی تولید انواع واگن و لوکوموتیودر سطح کشور برداشته شده است تصریح کرد : هم اکنون بیش از ۷۵ درصد واگن های مسافربری، ۸۵ درصد واگن های باری و ۳۳ درصد واگن های مترو را در داخل کشور تولید می کنیم.

رحمانی افزود: در این حوزه توانمندهای صنعتی خوبی داریم و به سرعت در حال پیشرفت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش سفارش داخلی، قطعا تعمیق ساخت داخل در این بخش از رشد بیشتری هم برخوردار خواهد شد.

وزیر صنعت یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان بخش ریلی را تامین مالی سفارش ها عنوان و خاطر نشان کرد :  در هیات وزیران این موضوع مطرح شده و با جدیت در حال پیگیری است.

رحمانی اظهار داشت: در بخش واگن سازی تا حدود بسیاری خودکفا شده ایم و با پیگیری های انجام گرفته در داخلی سازی قطعات می توانیم تصویر خوبی از آینده این صنعت در کشور داشته باشیم.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: طبق قانون و بر اساس اهداف “رونق تولید”، همه واحدهای مصرف کننده موظف هستند از قطعات ساخت داخل استفاده نمایند و البته هم دولت و هم وزارت صنعت این موضوع را با جدیت بسیاری دنبال می کند.

در این بازدید فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزیر و محمد باقر عالی معاون وزیر و رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی می کردند.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دو شرکت تابعه ره نورد و مجتمع صنعتی اسفراین آن با حضور در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ، توانمندی‌های فنی و مهندسی خود را در این حوزه به نمایش گذاردند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا