بورس کالاراه و ساختمانصوت

روشن نبودن ابعاد فروش متری مسکن در بورس!

معاون توسعه بازار مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: ابعاد طرح فروش مسکن در بورس هنوز بصورت دقیق و شفاف مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا ناصرپور در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بحث معاملات مسکن در بورس کالا از سال های گذشته در کشور مطرح بوده است.

وی اظهارداشت: بطورکلی در بازار فرعی بورس کالای ایران امکانی برای انجام معاملات مسکن از گذشته هم در نظر گرفته بودند که بصورت ناهمگن امکانی برای انجام معاملات فراهم باشد.

معاون توسعه بازار مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: طرح جدیدی که تحت عنوان «فروش متری مسکن از طریق بازار سرمایه» مطرح شده واقعیت اینکه هنوز ابعاد این موضوع خیلی مشخص نیست.

وی در ادامه افزود: اگر قرار بر اینکه فقط افراد در این بازار به منظور استفاده از بازدهی بازار مسکن سرمایه گذاری کنند این در قالب صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات شدنی است و در سایر کشورهای دنیا نیز چنین کاری سابقه دارد.

ناصرپور تصریح کرد: خوشبختانه درایران نیز این قابلیت وجود دارد و در گذشته هم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: اگر منظور از خرید متری مسکن در بورس این باشد که افرادی با خرید متری مسکن به واقع مسکن تحویل گیرند به احتمال زیاد این موضوع با پیچیدگی های همراه است بنابراین نیاز به بررسی های جامع تر و دقیق تری دارد تا بتوان در این زمینه اظهار نظر کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا