صنعت، معدن، تجارت

تلاش ویژه‌ای برای رونق صنایع دریایی در هرمزگان انجام می شود

بندرعباس – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش ویژه‌ای برای رونق صنایع دریایی در استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های متعدد این استان صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی صبح پنجشنبه در فرودگاه بندرعباس در نشست بررسی و پیگیری مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به اهداف خود از سفر به این استان، عنوان کرد: هدف اصلی از این سفر بازدید از معادن جنوب استان کرمان است که این سفر از طریق بندرعباس انجام شد و در آینده نزدیک سفر کاملی به هرمزگان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به حضور در بندرعباس تصمیم گرفتیم در نشستی با حضور استاندار و مسئولان این استان به بررسی وضعیت حوزه صنعت، معدن وتجارت در هرمزگان بپردازیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های حوزه معدن این وزارتخانه در سال جاری تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید یکی از محورهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمرکز بر روی فعالیت‌های حوزه معدن و شکوفایی فرصت های استثنایی موجود در این بخش است.

رحمانی خاطرنشان کرد: در کشور ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معادن وجود دارد که فعال سازی معادن جدید، توسعه مطالعات برای اکتشاف معادن جدید و نوسازی معادن فعال از جمله اهداف تعیین شده در این حوزه می‌باشد.

وی بیان داشت: استان هرمزگان نیز از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معادن برخوردار است و زنجیره گسترده ای از فلزات در معادن این استان وجود دارد که باید برای اکتشاف آن اقدام کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: به سازمان های زمین شناسی و ایمیدرو مأموریت داده‌ایم تا در راستای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های معدنی همکاری لازم را با استان ها داشته باشند.

رحمانی صیانت از تولید و اشتغال موجود و احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال را از دیگر اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و عنوان کرد: کشتی‌سازی یکی از صنایع مهم و محوری موجود در هرمزگان است که ارائه سفارش ساخت و تعمیرات کشتی از سوی شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش به مجموعه ایزوایکو در بندرعباس مورد تاکید بوده و به طور جدی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: در مجموع تلاش ویژه‌ای برای رونق صنایع دریایی در استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های متعدد این استان صورت خواهد گرفت

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا