امور زیربناییراه و ساختمان

شناورهای امداد و نجات ایرانی به کمک دو نفتکش سانحه دیده رفتند/ عملیات امداد و نجات ادامه دارد/ در صورت نیاز از شناورهای انتظامی و نفت هم کمک می‌گیریم

مدیرکل حفاظت ایمنی و تجسس دریایی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مکلف است به هر ناوگانی که در آبهای کشورمان دچار سانحه شده کمک کند و از این رو صبح امروز چند شناور امداد و نجات ایرانی به کمک دو نفتکش سانحه دیده شتافتند.

همچنین بخوانید

خجسته در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا درباره کمک ناوگان ایرانی به دو نفتکش سانحه‌ دیده در دریای عمان اظهار داشت: این دو نفتکش در نزدیکی‌های بندر جاسک هستند و هنوز عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت ایمنی و تجسس دریایی با تاکید بر اینکه اطلاعاتی از هویت این دو نفتکش و نحوه سانحه نداریم، گفت: احتمالا تا یک ساعت آینده عملیات امداد و نجات به پایان می‌رسد و می‌توانیم به اطلاعات دقیق‌تری دست پیدا کنیم.

وی درباره اخبار ضد و نقیض از مبدأ حرکت این دو نفتکش گفت: برخی از منابع مدعی هستند که این دو نفتکش از قطر بارگیری کردند و برخی دیگر مبدأ حرکت را امارات اعلام کردند. تا زمانی که به کرو امداد و نجات دسترسی نداشته باشیم، نمی‌توانیم اطلاعات موثق ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط ناوگان سازمان بنادر به کمک رفتند یا اینکه از سایر نهادهای دیگر کشورمان وارد عملیات امداد و نجات شدند، گفت: در بندر جاسک یک شناور ناجی و در بندرعباس چهار شناور ناجی سازمان بنادر مستقر هستند که در ابتدا دو شناور امداد و نجات به محل سانحه اعزام شد.

وی افزود: معمولا در ابتدا ناوگان امداد و نجات وارد عملیات می‌شود و در صورت نیاز از شناورهای انتظامی و نفت هم کمک می‌گیریم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا