انرژی

تلاش ایران برای افزایش صادرات پتروشیمی به جای خام فروشی نفت

رویترز خبر داد ایران در تلاش است تا برای جبران کاهش صادرات نفت خود، صادرات پتروشیمی خود را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،منابع صنعتی گفتند، ایران در تلاش است تا برای جبران کاهش صادرات نفت خود، صادرات پتروشیمی خود را افزایش دهد.

۶ منبع آگاه شامل ۲ مقام ارشد ایرانی گفتند، از زمان وضع مجدد تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، این کشور حجم صادرات محصولات پتروشیمی خود به کشورهای برزیل، چین و هند را افزایش داده است. آمارهای کشتیرانی نیز نشان دهنده افزایش ماهانه محموله های ارسالی ایران به این کشورهاست.

به گفته منابع صنعتی، با وجود اینکه تحریم های ضد ایرانی به حوزه محصولات پتروشیمی نیز تعمیم یافته است، با توجه به ابهام در مورد انواع متعدد محصولات تولید شده در صنعت پتروشیمی، ایران همچنان به صادرات اوره، آمونیا و متانول ادامه می دهد.

همچنین بخوانید

وزارت خزانه داری امریکا با هدف تشدید محدودیت ها علیه صنعت پتروشیمی ایران، شرکت های خارجی را از همکاری با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بزرگترین گروه پتروشیمی ایران منع کرد. این محدودیت همچنین ۳۹ شرکت زیرمجموعه و عوامل فروش خارجی این شرکت بزرگ ایرانی را نیز در بر می گیرد.

به گفته مقامات ایرانی، به لطف افزایش صادرات محصولات پتروشیمی، میزان درآمد صادرات غیرنفتی ایران در ماه فوریه از میزان درآمد صادرات نفت این کشور فراتر رفته است.

دو منبع تجاری گفتند، در هفته های اخیر ایران اقدام به ارسال محموله هایی به برزیل، به عنوان یک بازار جدید محصولات پتروشیمی کرده تا پتانسیل این بازار را مورد سنجش قرار دهد. مدیر یک شرکت محصولات شیمیایی گفت، شرکتش از ایران اوره وارد می کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا