صنعت، معدن، تجارتمعدن

انتقاد از طولانی بودن روند سرمایه گذاری در بخش معدن

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گویدشورای عالی معادن با توجه به اختیاراتی که دارد می تواند از روند طولانی فعالیت و سرمایه گذاری در بخش معادن بکاهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات حوزه معادن کشور، گفت: مشکل اصلی معادن و اقتصاد کشور وضعیت بروکراسی پوسیده و تصمیم گیری کُند در مجموعه رده های مختلف اداری کشور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به لحاظ قانونی، منعی برای چابک شدن دولت وجود ندارد، مجلس با تصویب پنجره واحد به دولت این اجازه را داده است تا ظرف مدت ۱۰ روز تکلیف متقاضیان کارآفرینی را تعیین کند اما اکنون شاهد هستیم کارآفرین،سرمایه گذار یا فعالان اقتصادی چه در بخش معدن چه صنایع دیگر باید حدود چند سال زمان بگذارند تا به نتیجه برسند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به روند کُند بررسی پرونده های کارآفرینی در دولت، بیان داشت: شورای عالی معادن با توجه به اختیاراتی که دارد می تواند از روند طولانی فعالیت و سرمایه گذاری در بخش معادن بکاهد اما همچنان شاهد روند دستور دادن از بالا به پایین در مجموعه های مختلف کشور هستیم.

وی توضیح داد: باید اختیارات در خصوص اشتغالزایی به استانداران تفویض شود و دولت یکبار برای همیشه این وضعیت پوسیده اداره کشور را کنار بگذارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت از کُندی روند اداری منفعت می برد، اظهار داشت: با فربه شدن دولت تعداد کارمندان کاهش پیدا نمی کند بلکه برنامه ریزی سرعت بیشتری پیدا می کند چرا که قرار است مجلس ریل گذار باشد و تنظیم برنامه و سرعت حرکت با دولت باشد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا