بین الملل

ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه از ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت

بانک مرکزی روسیه گزارش داد که در هفته قبل، میزان ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه به ۵۰۲.۷ میلیارد دلار افزایش یافته و از سطح هدف تعیین‌شده این بانک، فراتر رفته است.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه گزارش داد که در هفته قبل، میزان ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه به ۵۰۲.۷ میلیارد دلار افزایش یافته و از سطح هدف تعیین‌شده این بانک، فراتر رفته است.

سطح ذخایر ارز خارجی و طلای روسیه، از هفته قبل ۷.۵ میلیارد دلار فراتر رفته است. طبق اعلام بانک مرکزی روسیه، افزایش ۱.۵ درصدی ذخایر، بیشتر به علت افزایش ارزش طلا و افزایش خرید ارز خارجی در چهارچوب قانون بودجه این کشور بوده است.

درحالی که میزان ذخایر روسیه به دلار آمریکا محاسبه شده است، بیشتر این ذخایر را طلا و سایر ارزهای مهم جهان، که دارای حق ویژه اس‌دی‌آر (ارزهای ذخیره جهان) هستند، تشکیل می‌دهند. این ذخایر، در اختیار بانک مرکزی و دولت قرار دارند.

طبق گفته رییس بانک مرکزی روسیه، الویرانابیولینا، افزایش ذخایر ارزی روسیه، بخشی از سیاست ملی این کشور، برای تنوع‌بخشی به ذخایر و کاهش وابستگی به دلار، است. او می‌گوید میزان ذخایر ارز خارجی و طلا، که در ماه گذشته به سطح هدف نیم تریلیون دلار رسیده است، برای عبور از بحران‌های مختلف کافی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا