امور زیربناییراه و ساختمانصوت

تعادل در بازار مسکن با تقویت عرضه و تقاضا

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعادل در بازارمسکن و مناسب سازی قیمت ها مستلزم تقویت بخش عرضه و تقاضاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمد پژمان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی در اثر اختلال هریکی از این بخش ها بازار مسکن دچار مشکل می شود.

وی همچنین اظهارداشت: برای مثال اگر به میزان کافی مسکن در بازار وجود نداشته باشد این کمبود موجب افزایش قیمت مسکن در جامعه می شود و برعکس اگر به اندازه کافی مسکن در کشور تولید شود ولی متقاضای برای این موضوع وجود نداشته باشد بازار دچار رکود خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چند سالی که رکود در بازار مسکن حاکم بوده و معنی این حرف اینکه در بخش عرضه مسکن عقب افتادگی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بنا بر اینکه انبوه سازان با مشوق های مختلف کارکرد گذشته خود را به دست آورند و بتوانند برای گروه های مختلف درآمدی مسکن تولید کنند.

پژمان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی بنا دارد ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه کاره مسکن مهر را هرچه زودتر تکمیل و به متقاضیان واگذار کند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: علاوه بر این ۴۰۰ هزار واحد در چند بخش برنامه ریزی شده است که انبوه سازان در این بخش ها نقش آفرینی خواهند کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بدون شک با گرم شدن بازار تولید مسکن اثرات عمیقی روی قیمت واحدهای مسکونی اعم از خرید و فروش و اجاره برجا خواهد گذاشت.

وی یادآورشد: مسکن نقش بسیار مهمی در زندگی افراد جامعه دارد از اینرو تمامی تلاش ها معطوف به اینکه وضعیت تولید و به تبع قیمت واحدهای مسکونی در کشور بهبود یابد و مردم بتوانند سرپناه مناسبی برای خود تهیه کنند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا