بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رشد ۵۰ درصدی مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت

بررسی گزارش اقتصادی شاپرک نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه ۹۸ بالغ بر دو میلیارد و ۱۴۳ میلیون تراکنش به ثبت رسیده که نسبت به فروردین ماه در تعداد و مبلغ، افزایش ۱۷ و ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایبِنا، گزارش اقتصادی شاپرک در اردیبهشت ماه ۹۸ نشان از ثبت دو میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تراکنش با ارزش  دو هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال دارد که نسبت به فروردین ماه ۹۸ بالغ بر ۱۷.۳۴ درصد در تعداد و در حدود ۵۰/۴۲ درصد در مبلغ افزایش پیدا کرده است که میزان افزایش حجم مبالغ نسبت به ماه گذشته بسیار بالا بوده است.

رشد ۵۴ درصدی مبلغ تراکنش‌های اردیبهشت ماه ۹۸ نسبت به اردیبهشت ۹۷

همچنین بخوانید

بررسی تعداد تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت ماه  ۱۳۹۸ جاری نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌ها در مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۰.۱۲درصدی داشته و تعداد تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت ۹۷ از یک میلیارد و ۶۴۷ میلیون تراکنش به دو میلیارد و ۱۴۳  میلیون تراکنش در اردیبهشت ماه سال جاری افزایش یافته است. همچنین ارزش تراکنش‌های شاپرکی در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه ۹۷ بالغ بر ۵۴.۵۱درصد افزایش پیدا کرده است.

وضعیت تعداد ابزارهای پذیرش شاپرکی در اردیبهشت ماه ۹۸

گزارش اقتصادی شاپرک در اردیبهشت ماه ۹۸ در بخش  ابزارهای پذیرش حاکی از  رشد ۱.۶۸ درصدی ابزار پذیرش موبایلی نسبت به فروردین ماه سال جاری است؛ این در حالی است که تعداد ابزارهای پایانه فروشگاهی ۰.۹۶ رشد  و ابزار پذیرش اینترنتی ۰.۸۸ درصد کاهش را تجربه کرده است؛ بر اساس این گزارش در حال حاضر تعداد مجموع ابزارهای شاپرکی ۰.۸۵ درصد نسبت به فروردین ماه کاهش پیدا کرده و به رقمی در حدود  ۹ میلیون و ۵۴۲ هزار ابزارش پذیرش رسیده است.

سهم ابزارهای پذیرش در تعداد تراکنش‌های شاپرکی اردیبهشت ماه/ رشد سهم کارتخوان فروشگاهی همچنان رشد دارد!

بر اساس این گزارش، دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی همچنان بیشترین سهم از تراکنش‌های شبکه پرداخت را به خود اختصاص داده‌اند؛ در اردیبهشت ماه سال جاری، کارتخوان‌های فروشگاهی ۸۷/۹۴ درصد، ابزار پذیرش اینترنتی ۵.۹۷ درصد و ابزار پذیرش موبایلی ۶.۰۹ درصد  از سهم بازار تراکنش ابزارهای پذیرش را خود اختصاص داده‌اند؛ یکی از دلایل عنوان شده از سوی شاپرک در خصوص سهم پایین تراکنش‌های موبایلی و اینترنتی بحث تعداد بسیار زیاد کارتخوان‌های فروشگاهی و فراگیر بودن این ابزار در کنار  اعمال محدودیت در زمینه پرداخت‌های موبایلی و اینترنتی  است.

کاهش ۱۰ درصدی تعداد و سرانه تراکنش ابزارهای پذیرش شبکه پرداخت

در اردیبهشت ماه ۹۸ در حدود ۹ میلیون و ۵۴۲ هزار ابزار پذیرش در شبکه پرداخت فعال بوده که با استفاده از آنها بالغ بر دو میلیارد و ۱۴۳ میلیون تراکنش انجام شده و سرانه تراکنش به ازای هر ابزار پذیرش در گزارش شاپرک  با رشدی قابل توجه نسبت به فروردین ماه ۲۲۵ تراکنش اعلام شده و ۱۰.۲۵ درصد رشد را تجربه کرده است.

کارتخوان فروشگاهی: در گزارش اقتصادی اردیبهشت ماه شرکت شاپرک همچنان ابزار کارتخوان فروشگاهی در بخش تعداد ابزار و تراکنش در شبکه پرداخت بیشترین سهم را دارد؛ در فروردین ماه حدود ۷ میلیون و ۳۳۸ هزار کارتخوان فروشگاهی فعالیت داشته که با استفاده از آن‌ها بالغ بر یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون تراکنش به ثبت رسیده و سرانه تعداد تراکنش ابزار کارتخوان ۲۵۷ تراکنش اعلام شده است متوسط تعداد تراکنش هر ابزار کارتخوان فروشگاهی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه ۹۸ با رسیدن به عدد ۲۵۷ تراکنش بالغ بر ۲۱.۹۱ واحد افزایش پیدا کرده است.

ابزار پذیرش موبایلی: شاپرک در خصوص ابزار پذیرش موبایلی تاکید داشته که با وجود حدود یک میلیون و ۲۱۱ هزار ابزار پذیرش موبایل بالغ بر ۱۳۰ میلیون تراکنش با موفقیت به ثبت رسیده و سرانه تعداد تراکنش این ابزار پذیرش با رشد ۱۰.۹۵ درصدی نسبت به ماه گذشته به ۱۰۸تراکنش رسیده است.

ابزار پذیرش اینترنتی: بر اساس گزارش منتشر شده بالغ بر ۹۹۲ هزار  ابزار پذیرش اینترنتی در اردیبهشت ماه ۹۸ فعال بودن که از طریق آنها ۱۲۸ میلیون تراکنش به ثبت رسیده؛ سرانه تراکنش ابزار پذیرش اینترنتی با افزایش ۲۸.۱۸  درصدی از ۱۰۵ تراکنش در فروردین ماه سال جاری به ۱۲۹ تراکنش افزایش یافته است.

مقایسه تعداد و مبلغ تراکنش‌های اردیبهشت ۹۸ نسبت به فروردین ۹۷

بر اساس گزارش، تعداد و مبلغ تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی در اردیبهشت ماه ۹۸ نسبت به فروردین ۹۸ به ترتیب با افزایش ۰.۱۱ و ۰.۹۶ درصدی همراه بوده است. تعداد و مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به ترتیب افزایش ۰.۲۴ درصدی و کاهش ۰.۸۲ درصدی را به دنبال داشته و تعداد تراکنش ابزار پذیرش موبایلی با کاهش ۰.۳۵ درصدی همراه بوده و مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی نیز ۰.۱۳۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا