بین الملل

قیمت نفت رشد کرد اما با افت هفتگی مواجه شد

روز جمعه در ادامه واکنش بازار به وقوع انفجار در ۲ نفتکش در دریای عمان قیمت نفت ۱ درصد رشد کرد، امابا نگرانی از این‌که تنش‌های تجاری باعث کاهش تقاضای نفت شود، قیمت‌ها از لحاظ هفتگی افت کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، روز جمعه در ادامه واکنش بازار به وقوع انفجار در ۲ نفتکش در دریای عمان قیمت نفت ۱ درصد رشد کرد، امابا نگرانی از این‌که تنش‌های تجاری باعث کاهش تقاضای نفت شود، قیمت‌ها از لحاظ هفتگی افت کرد.

قیمت نفت برنت، ۷۰ سنت یا ۱.۱ درصد بالاتر، در هر بشکه ۶۲.۰۱ دلار، بسته شد.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا هم ۲۳ سنت یا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۵۲.۵۱ دلار رسید.

حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی ایران و تنگه هرمز، در همان ساعات اولیه در روز پنج‌شنبه باعث شد تا قیمت‌های نفت ۴.۵ درصد جهش کنند. آمریکا بلافاصله ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کرد.

با این همه برنت این هفته ۲ درصد سقوط کرد تا چهارمین افت هفتگی متوالی خود را ثبت کند. قیمت نفت خام آمریکا هم حدود ۳ درصد پایین آمد.

جان کیلداف، یکی از شرکای اگین کپیتال نیویورک، می‌گوید: علی‌رغم این تنش‌ها، بدتر شدن چشم‌انداز تقاضا، قیمت‌های نفت را پایین آورده است.

آژانس بین‌المللی انرژی با اشاره به بدتر شدن شرایط تجارت جهانی، چشم‌انداز رشد تقاضای نفت در ۲۰۱۹ را ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۱.۲ میلیون بشکه در روز رساند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا