بانکبانک و بیمهراه و ساختمان

طرح راه‌اندازی صندوق حمایت از مستاجران + جزئیات

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با تشریح برنامه این بانک برای بازار اجاره‌بها گفت: راه اندازی صندوق حمایت از مستاجران برای پرداخت تسهیلات اجاره مسکن با تکیه بر منابع مردمی و پس اندازهای متقاضیان یکی از روش های مورد بررسی برای اجرای این کار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، محمدحسن مرادی با بیان اینکه هنوز طرح حمایت از بازار اجاره و راه اندازی سازوکار پرداخت تسهیلات به مستاجران در بانک مسکن و دولت نهایی نشده است، اظهار کرد:‌این طرح در مرحله مطالعه قرار دارد و کارشناسان و مسئولان بانک مسکن در حال ارزیابی مدل های مختلفی هستند تا به واسطه آنها بتوان بهترین روش را برای این کار انتخاب و عملیاتی کنند.

وی با اشاره به این‌که راه اندازی صندوق حمایت از مستاجران برای پرداخت تسهیلات اجاره مسکن با تکیه بر منابع مردمی و پس اندازهای متقاضیان یکی از روش های مورد بررسی برای اجرای این کار است، ادامه داد: حال آنکه روش ها و مسیرهای دیگری نیز در دست مطالعه و بررسی قرار دارد و هنوز روش نهایی برای اجرای این طرح انتخاب نشده است.

وی افزود: علاوه بر راه اندازی صندوق، روش دیگری که هم اکنون مورد بررسی و مطالعه قرار دارد افتتاح حساب برای متقاضیان به منظور استفاده از امکاناتی همچون دریافت سود سپرده گذاری با هدف توانمندسازی مالی به منظور افزایش توان پرداخت در بازار اجاره است. در این روش مستاجران می‌توانند با پس انداز کردن مبالغی در بانک مسکن و دریافت سود، توانمندی مالی بیشتری برای حضور در بازار اجاره کسب کنند.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر این‌که این مسیرها هم اکنون در مرحله ارزیابی و مطالعه قرار دارد و تاکنون طرح و برنامه ای در ارتباط با بازار اجاره در بانک مسکن و دولت نهایی نشده و به تصویب نرسیده است، گفت: در صورت نهایی شدن و اجرای هر طرحی چه در حوزه بازار اجاره و چه سایر حوزه ها مانند خرید مسکن به سرعت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا