بورسبورس اوراق

هفته خوبی برای بازار سرمایه پیش بینی می شود

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: این بازار هفته گذشته در حالی افت شاخص و قیمت را ثبت کرد که پیش بینی می شود در روزهای آینده رشد آرامی را تجربه کند.

حسام الدین جعفری یکی از کارشناسان این بازار اظهار داشت: به نظر می رسد شاخص بازار تا جایی که پیش بینی شده بود، اصلاح شده و کم کم بازار می تواند آماده رشد آرامی باشد.

وی درباره دلایل افت بازار با اشاره به کاهش قیمت در نمادهای خودرویی، گفت: این گروه به عنوان لیدر بازار مدتها است رفتارشان زیر نظر سرمایه گذاران است و افت و خیز آنها کل بازار را متاثر می کند.

همچنین بخوانید

عفری به آزاد شدن حق تقدم شرکت ها پس از افزایش سرمایه اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز باعث افزایش حجم عرضه و افت بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه، مهمترین دلیل افت بازار را توقف افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دانست و بیان داشت: با توجه به تصمیم سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از این روش افزایش سرمایه، بخش عمده ای از تامین مالی شرکت ها از این روش متوقف شده که بازار نسبت به این محدودیت واکنش منفی نشان داده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان سازمان بورس برای حمایت از سهامداران و شرکت های بازار سرمایه تلاش کردند و مکاتباتی با مسولان سازمان امور مالیاتی برای لغو این مصوبه داشتند، اما هنوز نتیجه ای اعلام نشده است.

جعفری ادامه داد: بسیاری از شرکت ها قصد داشتند با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، ساختار مالی شرکت را اصلاح کنند اما با منتفی شدن موضوع، این شرکت ها نیز با محدودیت هایی مواجه می شوند و برای اخذ تسهیلات از بانک ها نیز دچار مشکل خواهند شد.

به گفته وی، این موضوع باعث افت قیمت سهام این شرکت ها در بازار سهام شد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: این روزها همچنان خودرویی ها مرکز توجه سهامداران هستند و روند معاملاتشان پیگیری می شود، اما نمادهای معدنی و پالایشی با توجه به قابلیت رشد قیمت های جهانی می توانند مورد توجه سهامداران قرار بگیرند.

جعفری گفت: در صورتی که این گروه ها بتوانند لیدری بازار را از آن خود کنند، چشم انداز معاملات در بازار سرمایه بهبود خواهد یافت.

وی پیش بینی کرد: بازار در هفته پیش رو روند صعودی آرامی را آغاز کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا