امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شرایط تولید مرغ در کشور مطلوب نیست

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: شرایط تولید مرغ گوشتی در کشور مطلوب نیست چون مرغداران در تامین نهاده های مورد نیاز تولید با چالش های جدی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برومند چهارآئین در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: قیمت تمام شده مرغ زنده در واحدهای مرغداری با ۱۰ درصد سود چیزی نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۷۰۰ تومان است.

وی اظهارداشت: متاسفانه تولید کنندگان در حال حاضر مرغ را با ضرر یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه می کنند.

همچنین بخوانید

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: هم اکنون مرغ زنده در درب مرغداری به ازای هرکیلوگرم بطور متوسط هفت هزار و ۸۰۰ و در برخی مناطق حتی کمتر از این فروخته می شود.

وی در ادامه افزود: اگر این شرایط ادامه پیدا کند بدون شک دورنمای خوبی مبنی بر تولید مرغ به میزان کافی طی ماه های آینده در کشور نخواهیم داشت.

چهارآئین ضمن اشاره به اقدام تعجب آور شرکت پشتیبانی امور دام اظهارداشت: ماده پنج اساسنامه این شرکت به صراحت می گوید حمایت از تولید کننده اما از هر نگاهی به اقدامات شرکت پشتیبانی بنگرید خبری از حمایت نیست.

وی اضافه کرد: برای مثال تولید کنندگان امروز با ضرر دو هزار تومانی مرغ می فروشد این شرکت با کمال تاسف و تعجب در حال توزیع مرغ منجمد در کشور است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: توزیع مرغ منجمد ناکارآمدی و بی تدبیری این شرکت را می رساند به این معنا که مرغی که هم اکنون در حال توزیع است مرغی که به مدت یکسال در سرد خانه ها نگهداری و تاریخ انقضای مصرف آن در حال اتمام است.

وی افزود: این مرغ باید زمان عید که قیمت هرکیلوگرم مرغ ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان بود درسطح جامعه توزیع می شد چون ارزش واعتبار بیشتری داشت.

چهارآئین تصریح کرد: متاسفانه شرکت پشتیبانی با توزیع مرغ منجمد ضرر و زیان مرغداران را مضاعف کرده است.

وی در ادامه یادآورشد: هدف شرکت مزبور از این کار اینکه قیمت مرغ همچنان روند کاهشی خود را طی کند تا بتواند به قیمت ضرر بیشتر مرغداران مرغ مورد نیاز خود را با قیمت های پائین تر جهت ذخایر استراتژیک تامین کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا