امور زیربناییتعاون و اشتغال

ابلاغ آئین نامه طرح کارورزی فارغ‌ التحصیلان

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آئین نامه طرح کارورزی ویژه اشتغال فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار در دولت مصوب و ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عیسی منصوری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این طرح در سال ۹۵ بصورت پایلوت، سال ۹۶ بصورت محدود و سال ۹۷ بصورت کامل بر اساس مصوبه شورایعالی اشتغال اجرا شد.

وی اظهارداشت: همچنین در زمان تصویب برنامه ششم توسعه پیشنهاد شد طرح مزبور بصورت قانونی به عنوان یکی از مواد برنامه به تصویب مجلس برسد که خوشبختانه این کار نیز صورت گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عدم اشراف اجرایی به حوزه های تخصصی و پرورش پیدا نکردن متناسب با نیاز دقیق بازار کار از جمله نگرانی ها و دغدغه ها در مورد فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی افزود: طرح مدنظر این امکان را فراهم می کند بجای منتظر ماندن تا اصلاحات لازم در نظام آموزشی کشور انجام شود بصورت کوتاه مدت مداخله و فرصت آموزش را در میدان عمل برای آنان مهیا می سازد.

منصوری اظهارداشت: هم اکنون این امکان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده که بصورت چهار تا شش ماه و در مناطق محروم تر تا ۹ ماه دوره کارورزی را بگذرانند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: برای این دوره ضمن پوشش بیمه حوادث کمک هزینه ای به ازای هر نفر کارورز در نظر گرفته می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه دولت بر اساس چهارچوبی که بصورت مشترک از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد شده بود آئین نامه اجرایی این طرح را مصوب و ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: بحث کارورزی و مشوق بیمه ای دو طرح جداگانه از قبل بودند که اکنون با یکدیگر تلفیق شده اند.

منصوری گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی با گذراندن دوره کارورزی به مدت دو سال می توانند مشمول مشوق بیمه ای باشند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا حضرتعالی بجای معافیت بیمه ای که در آئین نامه مربوطه آمده از واژه مشوق بیمه ای استفاده می کنید، افزود: مکانیزم بحث به گونه ای که دولت بصورت مستقیم سهم بیمه کار فرما را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند اینطور نیست که سازمان طلب کار بماند و مسائلی در حین اجرا حادث شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: دولت این مبلغ را بصورت نقدی از منابع بودجه عمومی به سازمان تامین اجتماعی به ازای هر کارورز مشغول به کار در هر کارگاه با کارفرمای مشخص پرداخت می کند.

وی در ادامه یادآورشد: پس از دوره کارورزی اگر افراد مشغول به کار و بیمه شوند سهم بیمه کارفرما را دولت بصورت مستقیم به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند با شرایطی که در نظر گرفته شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا