خودروصنعت، معدن، تجارت

چه تعداد خودرو امسال صادر شده است؟

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، در دو ماهه نخست امسال ۲۷۸۱ دستگاه خودرو از کشور صادر شده و تنها ۴۵ درصد از برنامه هدف‌گذاری شده در این خصوص محقق شده است.

سخنگوی  شورای سیاستگذاری صنعت خودرو  در گزارشی از آمار تولید خودرو در کشور طی دو ماه نخست سال جاری گفت: تولید خودروی سواری در کشور از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۵ هزار و ۹۳۰ دستگاه و وانت ۱۱ هزار و ۳۸۴ دستگاه بوده است.

به گفته وی در مجموع ۱۵۸ هزار و ۵۷۱ انواع خودرو در کشور تا پایان اردیبهشت ماه تولید شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

ساسان قربانی در عین حال افزود: با توجه به برنامه تولید سال ۱۳۹۵ که یک میلیون و ۳۰۴ هزار دستگاه خودرو بوده بیش از ۹۰ درصد برنامه تاکنون محقق شده است.

به گفته قربانی در دو ماه نخست امسال تنها ۲۷۸۱ دستگاه خودرو از کشور صادر شده که تنها ۴۵ درصد برنامه در این خصوص محقق شده است. صادرات شرکتهای خودرو ساز برای دو ماهه امسال ۶۱۹۴ دستگاه خودرو هدفگذاری شده بود.

قربانی ادامه داد: در صادرات اجزا و قطعات خودرو بر اساس کد ۸ رقمی تعرفه در دو ماه نخست سال جمع ارزشی ده محصول برتر صادراتی حدود ۱۰ میلیون و  ۱۲۵ هزار دلار بوده و در کل بیش از  ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار صادرات کل محصولات خودرو بوده که نسبت ده محصول برتر به کل صادرات خودرو ۶۶.۸  درصد برآورد شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا