بورسفرابورس

۱۹.۹ درصد از سهام «شراز» در راه عرضه در فرابورس/ زمان فروش سهم دولت در پالایشگاه شیراز ۲۴ تیرماه اعلام شد

زمان فروش سهم دولت در پالایشگاه شیراز ۲۴ تیرماه اعلام شد. بر این اساس مقرر شده تا ۱۹.۹ درصد از سهام «شراز» با ارزش پایه تقریبی ۷۳۰ میلیارد تومان در بازار فرابورس عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در اوایل خرداد ماه سال جاری بود که اعلام شد دولت از طریق سازمان خصوصی سازی اقدام به فروش سهام خود در ۱۸ شرکت که در زمینه‌های مختلف فعال هستند، خواهد کرد.

این ۱۸ شرکت شامل پالایشگاه بندرعباس ، اصفهان، تهران، تبریز، شیراز و لاوان، سه بانک تجارت، ملت و صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس ، فولاد مبارکه، ایران خودرو ، سایپا ، کشت و صنعت و دامپروری پارس و سرمایه گذاری ملی ایران می‌شوند.

حال امروز اعلام شده است که از میان شرکت‌های یاد شده ۱۹.۹ درصد سهام شرکت پالایش نفت شیراز «شراز» در ۲۴ تیرماه، به طور عمده در فرابورس عرضه می شود.

همچنین بخوانید

به این ترتیب ۲۰۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۲۰ سهم در نماد “شراز ۴” توسط کارگزاری بانک پارسیان عرضه خواهد شد. در این واگذاری، قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ سه هزار و ۵۵۰ تومان کمتر نباشد.

با این حساب به شرط آنکه هر سهم «شراز» در روز عرضه در کف قیمت یاد شده معامله شود، رقمی در حدود ۷۳۰ میلیارد تومان برای خرید بلوک یاد شده مورد نیاز خواهد بود. متقاضیان این بلوک باید کل ثمن معامله را ظرف مدت ۲۰ روز با کسب تائید از  شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت کنند.

گفتنی است، حداقل قیمت فروش به ازای هر سهم در حالی برای این نماد در حدود سه هزار و ۵۵۰ تومان تعیین شده است که در روز جاری هر سهم شراز در قیمت سه هزار و ۱۳۹ تومان معامله شده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا