صنعت، معدن، تجارت

عملکرد ضعیف در حوزه تولید کاغذ!

نماینده مردم ملایر و دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حوزه تولید کاغذ در کشور خیلی ضعیف عمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الاسلام احد آزادیخواه در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» رادیو اقتصاد افزود: بجزء صنایع چوب و کاغذ مازندران و چند کارخانه کوچک تاکنون واحد جدی در حوزه تولید کاغذ در کشور راه اندازی نشده و بیشتر جهت گیری ها طی این سال ها بر حوزه واردات متمرکزبوده است.

وی همچنین اظهارداشت: این در حالیکه صنعت کاغذ نسبت به خیلی از صنایع دیگر صنعت پیچیده ای نیست بنابراین به راحتی می توان کارخانه های زیادی در حوزه تولید کاغذ در سطح کشور راه اندازی کرد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم ملایر و دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاران زیادی در کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند از اینرو ضرورت دارد وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری و همیاری دیگر بخش ها از سرمایه گذاران در این زمینه استقبال کند و دست آنان را به گرمی بفشارد.

وی در ادامه افزود: مسئولان مرتبط باید بسترهای لازم را هم در حوزه سرمایه گذاری و هم در حوزه مشوق های دیگر فراهم تا بتوان در حوزه تولید کاغذ به یک سرانجام مطلوب و مقصود رسید.

آزادیخواه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون فرهنگی مجلس برنامه مدونی برای سال رونق تولید به منظور تحقق این مهم دارد یا خیر، اظهارداشت: بدون شک کمیسیون مزبور هر اقدامی که لازم باشد تولید کاغذ در داخل رونق گیرد انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: البته ناگفته نماند کمیسیون فرهنگی نهاد اجرایی نیست که بخواهد برنامه ارائه دهد بلکه یک نهاد قانونگذاری و نظارتی است بنابراین هر خلاء قانونی که در حوزه تولید کاغذ و حمایت از تولیدکنندگان در کشور وجود داشته باشد و دولت ارائه نظر کند کمیسیون با قوت و قدرت هرچه تمامتر این خلاء را پر خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا